tirsdag den 7. marts 2017

Opskrift: Asiatisk nudelsalat med krydderurtepasta

Hey guys,

Jeg knokler pt. løs med en deadline, jeg skal nå i ft. specialet. Det er et kapitel, der skal være så godt som færdigt til imorgen og udsigten til at det sker, er ret ringe, desværre. Jeg gør dog mit bedste og vil forsvare mig med, at mit kapitel også er dét længere end de andres, hvorfor jeg tænker, at det naturligvis tager det længere tid at blive færdig med. Eller det siger jeg til mig selv - og alligvel har jeg dårlig samvittighed over, at det ikke ligger 100% klar til imorgen, som planen var. Men jeg kan ikke gøre mere, end jeg gør. Så efter dette indlæg, som i selvfølgelig ikke skal snydes for (og jeg trænger lige til en kort 'pause'), så vil jeg skrive arbejde videre med specialet i en time mere, inden jeg siger tak for idag og hopper under dynen med en film. Dagen imorgen bliver lang men god, så stay tuned og følg evt. med på insta!

Idag får i den lækreste opskrift på en skøn nudelsalat med krydderurtepasta fra Santa Maria. Det er Så nemt og Så smart, synes jeg. Hvis man som jeg lever en lidt hektisk hverdag i en storby og med lidt for lidt vindusplads, til at kunne have friske krydderurter lige ved hånden året rundt - ja, så er det her altså en genial smutvej. Plus; man slipper for at skylle og hakke!

4 portioner, ca. 25 min.

Igredienser:

  • 3 kyllingfiletter skåret i strimler
  • 2 spsk. rapsolie
  • 1/4 tsk. salt
Til salaten
  • 1 pakke risnudler
  • 3 groftrevede gulerødder
  • 3 løg skårt i tynde skiver
  • 150 gram sykkerærter
  • 150 gram bønnespirer
  • 1/2 agurk
  • 2 dl. groft hakkede jordnødder
Til dressingen:
  • 1/2 tsk. Santa Maria Red Hot Chili Flakes
  • 1 tsk. Santa Maria Garlic Paste
  • 1 spsk. Santa Maria Ginger Paste
  • 1 dl. limesaft
  • 2 spsk. sukker
  • 2 spsk. fiskesauce (dette kan undlades)


Fremgangsmåde:

  • Kyllingen steget med rapsolie og salt tilsættes.
  • Risnudlerne koges efter anvisning på pakken og skyldes herefter med koldt vand.
  • Ingredienserne til dressingen blandes sammen og røres, indtil at sukkeret er opløst.
  • Grøntsager blandes med nudler, dressing og kylling, hvorefter der pyntes med de hakkede jordnødder.
Simple as that!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Følg mig på Instagram

Follow on Bloglovin

Søg i denne blog

Blog-arkiv

Populære indlæg