tirsdag den 10. februar 2015

Øko Valentines-godter

Hej allesammen,

Nyder I det skønne forårsvejr? Jeg har netop gennemført en rigtig dejlig omgang træning og er så klar på at give den en endnu større skalle igen i morgen. Derudover skal der svinges et par gryder i køkkenet i aften, når jeg skal have prøvet nogle nye opskrifter fra nogle af mine nye opskriftsbøger. Det bliver naturligvis sunde og lækre retter, der gør godt for både krop og sind og som er fedtfattige, protein- og fiberrige og smage fantastisk :)

Der er simpelthen ikke noget bedre end at vide, at man gør noget godt for sin krop! Derfor vil jeg ogå i dag vise jer den spændende webshop Økoladen, hvor man kan få den lækreste økologiske kvalitetschokolade. Chokolade er ikke i sig selv usundt (det er nærmere hvis der kommer en masse kunstige tilsætningsstoffer og sukker i) og indeholder ligeledes en masse gode og nærrende stoffer som eks. fedten fra kakaosmør (og jo, vi har bestemt brug for fedt - man skal bare vælge den rette slags!), polyfenoler - der forebygger hjertekarsygdomme, antioxidanter, sænker blodtrykket, forbedre koleseteroltallet, sørger for frigivelse af endorfiner mv. og så smager det jo himmelsk!


Jeg ville for intet i verden undvære chokolade - det er mit 'drug' og den ultimative nydelse i mine øjne. Derfor skal kæresten og jeg rigtig hygge på Valentines dag med god kvalitets chokolade i form af marcipanhjerter selvfølgelig.


Her er fire forskellige varianter: marcipanorangelakrids og hindbær. Derudover kan man også få andre spændende smagsvarianter som kanel og kokos i hjerteform. Der er naturligvis et væld af andre slags øko-godter som bolsjer og nødderpålægchokoladedessertstænger og chokoladepakkerforskellige gaveæsker mv. 


Disse små fine orange-hjerter smager dejligt frisk af appelsin under den knasende sprøde chokolade. Størrelsen er helt perfekt og der er lige til et par bidder, hvilket klæder en lækker eksklusiv chokolade rigtig godt. 


Hindbær-hjerterne er jo super fine i udseendet og passer og perfekt her til Valentines dag. De er ligeledes fyldt med en dejlig sødme, der kun kan lede tankerne afsted på kærlighed og forår. En klar favorit fra min side af. Sødmen er let og dejlig uden hverken at være kunstig eller over-the-top. Smagsnuancerne er virkelig balanceret flot i disse chokolader, samtidig med at smagen er kraftfuld og fantastisk dejlig.


Lakrids-hjerterne er en lækker kontrast til de sødmefyldte hindbær-hjerter, da de har lidt mere bid i sig og en klar og ren smag af lakrids, der komplimenterer den søde og blide hvide chokolade rigtig delikat. 


Sidst men ikke mindst er de klassiske og altid dejlige rene marcipan-hjerter, der har en dejlig fyldig mandelsmag og som simpelthen barer hører sig til et lækker glas bobler. De er altid en sikker klassikker hos mig og jeg kan virkelig anbefale, at man prøver at købe dem med, når man alligevel skal 'snoldre' lidt hos oekoladen.dk - købe en Valentinesgave til en man har kær, en værtindegave eller hvad det måtte være ;) Man må også godt forkæle sig selv lidt engang imellem! Derfor skal jeg også selv snoldre lidt i en lækker Chock O Blok i aften - de er helt igennem vidunderlige og jeg skal nok lige fortælle jer mere om dem og mine favorit smagsvarianter en af de kommende dage. Dem må man heller ikke glemme at bestille sig et lille lager hjem af, for de er Så fantastiske!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Følg mig på Instagram

Follow on Bloglovin

Søg i denne blog

Blog-arkiv

Populære indlæg