tirsdag den 14. juli 2015

Tilbage i DK & Den perfekte gave til min bror

Hej allesammen,

Så er jeg igen tilbage på bloggen og I kan tro, at jeg har savnet at blogge, men det har nu virkelig også været dejligt med ferie. Selvom jeg ikke har været lige så aktiv, som jeg gerne ville, pga. et noget ustabilt internet, så har jeg alligevel lagt en smule op på min Instagramprofil, som I naturligvis er mere end velkommen til at følge. Som I jo allerede ved, så har min ferie stået på en herlig tur til Bulgarien. Her var vi på et rigtig lækkert spa-restort, hvor den bare stod på sol, hygge, samvær og forkælelse på højt plan. Det var så skønt! Lidt kulturelt blev det da også til, selvom jeg måtte slæbe de andre afsted - men de blev nu glade, da de så, hvor jeg ville have dem hen. Vi tog nemlig en aften ud til Nessebar, som er en lille by i det østligt Bulgarien, der ligger på en lille halvø i Sortehavet. Byen er mere end 3.000 år gammel og er et mekka af smukke ruiner, som også har givet byen en plads på UNESCOs Verdensarvsliste. Det var virkelig smukt og absolut et besøg værd. I skal nok få lidt billeder her på bloggen i den nærmeste fremtid, når jeg lige har fået set feriebillederne igennem.

Efter den dejlige ferie gik turen hjemad mod Danmark, hvor vejrudsigten meldte lidt kedeligt vejr. Så der blev pakket ud, vasket tøj osv. og der var lidt go på, for vi skulle have huset fuldt af gæster, når vores dejlige familie kom fra øst og fjern. Min bror havde fødselsdag her i weekenden og samtidig var der et koncertarrangement i byen, så med lidt opfindsomhed, snilde og nogle ekstra madrasser, fik vi redt op til hele familien rundt omkring i huset og vi havde bare den bedste weekend. Fordi vi bor så langt fra hinanden er det svært at ses så ofte, som vi måske gerne vil og derfor er det super dejligt, når det endelig kan lade sig gøre. Min bror blev da også ekstra glad over, at det kunne lade sig gøre, at få det arrangeret i sammenhæng med hans fødselsdag.

Mht. hans fødselsdag havde min kæreste og jeg ellers nok lige vores sag for. Min bror er en dreng på 17 år og de er ikke lige de aller nemmeste at finde på gaver til, skal jeg hilse og sige. Jeg plejer gerne at købe ham tøj, som han da altid bliver rigtig glad for, men i år skulle det bare være noget andet, syntes jeg. Da min kæreste har arbejdet rigtig meget og ikke været hjemme i dagstimerne, har det været svært at finde på noget sammen og han ved bare lidt mere om min brors hobbyer, som jeg ikke rigtig forstår mig så meget på. Min bror er blandt andet meget computerinteresseret, som næsten alle drenge i den alder og det er ikke lige noget, jeg forstår mig på, men han havde snakket om, at han ønskede sig nyt tastatur, headset og mus, så jeg kiggede rundt på nettet efter det. Jeg syntes, det var et virvar og min kæreste, der selv har gået meget op i computer i hans yngre dage lovede at hjælpe med at finde noget, når han kom hjem. Men han blev desværre kaldt på nogle hasteopgaver og måtte rejse afsted til et job i den anden ende af landet.

Så jeg tog opgaven i egen hånd og fik sporet mig ind på, hvad toppen af poppen inden for sådan noget computer gaming grej hed. Hurtigt fik jeg sporet mig ind på, at det skulle være mærket ROCCAT, der især er kendt for deres gaming mus og keyboards og med lidt kommunikation frem og tilbage med shoppen Befro.dk (der simpelthen var så søde til at svare), faldt valget hurtigt på  ROCCAT RYOS MK PRO, MX RED, GAMING tastaturet, der fuldstændig kan cosmetizes, som man selv ønsker det med lys og funktioner. Det er et gamertastatur på højt plan, der kan konfigureres præcis som man ønsker det og individualisere det, så det passer lige præcis til en. Det er virkelig super smart og selvom, at det også lyder meget avanceret med de mange vilde specifikationer, så er der talrige videoer på youtube, der meget udførligt viser, hvordan man sætter det op til diverse.

Se evt. disse film, hvor det bliver anmeldt:


(Læg mærke til, hvor sejt det er med lyset i mørket)


Jeg valgte at bestille tastaturet fra Befro.dk, da jeg allerede kender siden og har god erfaring med at handle der. Det er en kæmpe stor webshop, der forhandler alt lige fra kategorierne computer og tilbehør til husholdning til gode priser og leveringen er super hurtig. Tastaturet blev klikket hjem om eftermiddagen og næste morgen stod posten foran min dør med det til mig. Det var så perfekt, da tiden var knap og min kære bror havde fødselsdag dagen efter. Jeg regnede med, at jeg kunne nå at få tastaturet hjem på dagen, hvis jeg var heldig, men at det allerede kom næste morgen, var over min forventning. Det reddede lige min dag! Jeg hader ikke at være i god tid med den slags og er lidt af en kontrolfreak. Så jeg er virkelig glad for, at jeg bestilte derfra. Det kom også godt og forsvarligt pakket ind med en faktura i pakken, udover den jeg også modtog på mail. Det er faktisk ret rart, hvis man ligesom jeg, har det bedst med at have alt i papirform også - jaja, vi lever i år 2015, men lidt gammeldags har man vel lov at være ;) .



Valget var også det helt rigtige, for han blev simpelthen så glad. Han var ellevild og vidste absolut godt, hvad det var for et gaming tastatur og det var et, han længe havde ønsket sig, men ikke troede han ville få. Han sad da også hele aftenen med en masse venner udenom og fik afprøvet det til den helt store guldmedalje. Faktisk var han også så heldig (med lidt planlægning fra vores side af), at han også fik sig en gaming mus og dermed har han lidt, der passer sammen. Det vakte stor lykke og selvom han ikke lige er typen, der hopper op og ned i begejstring ved gaver og den slags (for det gør man jo ikke, når man er en sej dreng på 17 vel?!), så var det tydeligt, at han blev rigtig rigtig glad. Selv min kæreste måtte indrømme, at han synes, jeg havde valgt en super gave og at det var helt vildt fedt. Han fik også sagt, at han faktisk også godt kunne tænke sig sådan et i julegave ;)




Jeg har blandet andet selv kig på lidt af hvert derfra lige for tiden, det kriblede i fingrene efter at bestille med hjem. Nedenfor er lidt af de lækre sager, jeg overvejer at klikke hjem.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Følg mig på Instagram

Follow on Bloglovin

Søg i denne blog

Blog-arkiv

Populære indlæg