mandag den 22. maj 2017

Karnevalsforberedelser

Aalborg Karneval er lige om hjørnet. Karnevalet er faktisk allerede igang med forskellige spændende arrangementer ugen igennem. Men det største og det de fleste nok forbinder karnevalet med; Stjerneparaden og den efterfølgende fest i Kildeparken, er nu på lørdag og jeg glæder mig så meget! Det er en virkelig fantastisk festdag fra morgen til aften, og langt ud på natten hvis man kan holde så længe. Og jeg har efterhånden været afsted alle de år, jeg har boet her i Aalborg. Så det bliver mit 5. karneval i år og bestemt ikke det sidste!

Men som altid så ligger karnevalet lige oveni eksamensforberedelserne og i år er det ekstra presset. Jeg er jo igang med mit speciale og vi har afleveringsdato d. 31 og karnevalet er d. 27. Så jeg havde lidt frygtet, at det ville blive vildt stressende her lige inden karneval, hvor jeg både har travlt med eksamen og samtidig skulle få styr på, med dem jeg skal følges med, hvad vi skal klædes ud som, finde kostume osv. Men ved i hvad? Det behøver jo ikke at være noget problem. Noget så festligt skal ikke gøres besværligt. Vi er tre veninder, der skal følges ad, godt nok sammen med nogle flere andre, men vi har aftalt at holde os særligt sammen, da ingen af os skal drikke det store (jeg er jo stadig på medicin). Vi har aftalt ens udklædning og har uddelt opgaverne for at lette det for os selv. Så én sørger for mad og loyalitetsarmbånd, én for alkohol og transport til vores drikkevarer og jeg påtog mig opgaven med at stå for kostume og lidt pynt.

Så tænker man måske, at jeg har fået den største opgave. Men det var simpelthen klaret på mindre end to timer sammenlagt. Nu vil jeg ikke sige præcis, hvad vi skal være. Prøv at se, om du kan gætte det ud fra billederne nedenfor ;) Men jeg kan fortælle, at jeg tog hen i en butik og købte stof til vores "togaer" og i en anden butik for at købe karton og lim, som jeg efterfølgende lavede en helt masse hjerter ud af. Derudover shoppede jeg faktisk alt andet på Temashop.dk, der bare havde alt det, vi manglede. Det var simpelthen så nemt! Jeg bestilte i fredags og idag hentede jeg det i pakkeshoppen. Så nemt og hurtigt! Og især når man tænker på, at det var hen over en weekend. Ellers har de faktisk dag til dag levering på de fleste ting. Og deres udvalg er simpelthen så stort! Man kan få alskens flotte færdige kostumer alle prisklasser, massevis af forskelligt tilbehør, som jeg shoppede amok i (det var svært at begrænse sig med det gigantiske udvalg og de vildt billige priser!) samt diverse til dekoration, hvilket jeg også fik købt lidt lækkerier hjem af.

Kan i gætte, hvad vi skal være? ;)
Jeg kommer også til at poste lidt snapshots på min instagram, @bysusdk, omkring mine forberedelser op til karneval og i er hjertens velkommen til at følge med. Idag har jeg for eksempel lagt en insta story op, hvor jeg har unboxet pakken har Temashop.








Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Følg mig på Instagram

Follow on Bloglovin

Søg i denne blog

Blog-arkiv

Populære indlæg