tirsdag den 24. marts 2020

Intentioner for foråret


Egentligt ville jeg have kaldt dette indlæg for: Intentioner for marts - men let's face it, tiden flyver, og vi er jo faktisk allerede godt igang med måneden. Og så kom jeg til at tænke på, at det jo kan tage tid at ændre vaner. Ligesom de intentioner jeg har i tankerne at føre ud i livet også er nogle, der gerne skal holde ved lidt længere. Derfor ændrede jeg kurs og besluttede mig for, at det bliver til Intentioner for foråret.
Så hvad er det så for intentioner - jo nogle er nye og andre gamle kendinge, der får endnu et skud, da det er noget, jeg virkelig gerne vil blive bedre til.

Den sværeste kommer her:

  • Jeg vil være bedre ved min hud. Og det er i den forstand, at jeg vil få ændret på min dårlige vane med at krasse mv. i min hud. Det er en forfærdelig vane og føles som en endeløs ond spiral at være kommet ind i. Jeg er klar over, at det formentligt ikke vil gøre min hud perfekt, hvis jeg stopper, men jeg tror inderligt på, at det vil gøre det meget bedre. Og så snart min hud begynder at se bedre ud, så tror jeg også på, at risikoen for at jeg kommer til at starte igen er væsentligt mindsket. Jeg gentager; det er en forfærdelig vane, og det skal stoppe nu.
Derudover vil jeg:
  • Bruge mindre skærmtid i min fritid. Jeg tænker simpelthen, at jeg vil lægge nogle planer for tidspunkter, hvor jeg ikke må se mere på min telefon - herunder særligt når jeg er sammen med andre.
  • Måske det virker lidt modsigende i forhold til ovenstående, men jeg vil samtidig også blive bedre til at poste herinde og på min IG. Så selvom jeg vil bruge mindre skærmtid, så vil jeg bruge den, jeg har, mere effektivt.
  • Sidst men ikke mindst så vil jeg gerne have ryddet mere ud herhjemme. Jeg vil få sat nogle ting til salg, forære væk mv. Det vil gøre det hele lidt nemmere, når jeg flytter herfra.

Alt ialt synes jeg, at det er nogle rigtig gode og velovervejede intentioner og jeg tror på, at de også er muligt at føre ud i livet. Jeg vil vende tilbage og give jer en status på det hele, og indtil da er du også meget velkommen til at fortælle, hvis du har nogle intentioner for den kommende tid - måske vi kan inspirere hinanden.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Følg mig på Instagram

Follow on Bloglovin

Søg i denne blog

Blog-arkiv

Populære indlæg