fredag den 22. maj 2020

Rod og flyttekasser

Reklame for Pelican Self Storage




Selvom det efterhånden er en del måneder siden, at vi overtog huset i september - wow… er det allerede så længe siden? - ja, så er det stadig lidt af en process for os. Som jeg også har talt om før, var der lidt hist og her, der skulle gøres, inden vi rigtigt kunne flytte ind. Samtidig havde jeg jo også stadig mit job i Esbjerg - det har jeg stadig og er stadig på udkig efter et job tættere på huset. Det har været lidt op af bakke for at være ærlig. Men jeg klør på! What else can you do right? Men den her situation har jo gjort, at vi har boet halvt begge steder, hvis man kan sige det på den måde og bevidste om, at det blot skulle være en midlertidig løsning, har vi valgt at dele møbler mv. lidt op over de to bopæle.



Så kom Corona.. Og vi skulle begge arbejde hjemme fra. T er kommet tilbage på arbejde - for good tror vi, men indtil videre til og med i næste uge. Jeg selv skal stadig arbejde hjemmefra og hvor længe, det kommer til at være sådan, ved vi stadig ikke. Men så nyder vi til gengæld, at vi kan bo sammen i huset. Dog har det givet lidt logistiske udfordringer i længden, da de fleste af mine sager jo befinder sig i Esbjerg. Så vi har da lige måtte et smut forbi og rykke lidt flere ting. Ja, faktisk endda også lidt ekstra møbler mv., da det blev længe at finde på "nødløsninger".



Nu er det jo langt fra alle, der er så "heldige" at sidde i samme situation som os og at have to bopæle (heldige og heldige.. det er dyrt at betale husleje for en lejlighed, oveni at man også har et hus, skal jeg hilse og sige). Det giver en masse mulighed for opbevaring - særligt at de der ting, hvor man ikke lige ved, om de skal flyttes med, noget man ikke nænner at gå af med, men som ikke lige kan stå fremme osv. Jeg har talt om Pelican Self Storage før, og med god grund - fordi her tænker jeg faktisk, at der er en super god mulighed for opmagasinering, hvis man netop står i en sådan situation.

Hvis du får behov for at opmagasinere dine ting, så er det bare en super god mulighed for en sikker opbevaring af de ting, der har stor værdi for dig. Hvis jeg skulle være så heldig at få et job snart (vi krydser fingre!), så ville vi i hvert fald straks sige lejligheden op, og så tænker jeg, at vi ville få brug for et opbevaringsrum. I hvert fald i en periode så vi i ro og mag kunne få sorteret og fundet ud af, hvilke af vores ting, vi skal gemme, og hvad der skal videre. Og jeg tror bare, at det ville være så meget nemmere med en privat opbevaring, fremfor at få det stablet op derhjemme i flyttekasser mv., hvor det bare ville fylde et rum helt op. Det ville give mulighed for, at vi kunne skabe bedre overblik over, hvad vi havde der, da der ville være mere plads og dertil, at vi kunne afsætte tid til at tage ud til opbevaringsrummet og så få set på de ting, vi havde der; og således være mere gearet til, at "Nu går vi i gang fra en ende af med sorteringen" mv.



Personligt ville jeg skabe mig et overblik ved at få skrevet ned, hvad vi havde opmagasineret og i hvilke kasser, hvad lå. Det ville gøre det så meget nemmere, når man pludselig stod og skulle have fat i noget af det og evt. skulle danne sig et overblik over, om der er noget, der skal sælges mv. Personligt synes jeg, at det ville være en alletiders metode. I praksis.. så er det overhovedet ikke, hvad vi selv har gjort hjemme i lejligheden. Derimod har vi et helt rum, vores tidligere gæsteværelse, der bare er proppet med sager, der ligger udover gulvet. Det er ting, vi vil sælge eller give væk. Og halvdelen af vores gamle stue er stablet med flyttekasser mv., og jeg kan ærligt ikke redegøre for, hvad der er i halvdelen af dem. Ét stort rod siger jeg jer.



Vi havde sådan håbet på, at det ville blive en kortsigtet løsning og, at vi ville kunne gå i krig med at få sorteret, solgt ud mv. stille og roligt nogle dage efter job og i weekenderne. Men så skete Corona... og vi har faktisk kun været i lejligheden den enkelte gang siden, at vi blev sendt hjem fra arbejde.

Det er bitter erfaring og nogle tips og tanker, jeg hermed vil give videre, hvis der skulle sidde andre derude, der en dag måtte komme i lignede situation eller, som led i en flytning, udlandsrejse mv. måtte have brug for opbevaring på en mere overskuelig måde, end hvad vi gjorde i en hurtig vending. Jeg tror på, at det godt kan betale sig og, at det vil gøre processen meget nemmere og mere overskuelig.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Følg mig på Instagram

Follow on Bloglovin

Søg i denne blog

Blog-arkiv

Populære indlæg