onsdag den 25. marts 2015

Opskrift: Proteinmuffins med æble og müsli

Proteinmuffins med æble, vanilje, banan, kanel og müsli  
- uden sukker eller fedtstof


Ingredienser:
2 bananer
2 æg
5 dadler (uden sten)
0,5 æble (eller et helt hvis det ikke er så stort)
1 dl. havregryn
1 dl. minimælk (eller skummetmælk)
1 dl. hvedemel (kan evt. udskiftes med mandelmel)
2 scoop vaniljeproteinpulver (her har jeg brugt Gonutrition Vanilla Icecream)
2 tsk. bagepulver
Lidt kanel

Fremgangsmetode:
  • Alle tørre ingredienser blandes i en skål.
  • Æggene piskes sammen med mælken og bananerne og dadlerne moses i og røres sammen med de tørre ingredienser.
  • Det halve æble skæres i små stykker og vendes i dejen.
  • Dejen fordeles i forme (jeg brugte 13 stk.).
  • Bages i ca. 12 min. ved 200 grader (almindelig ovn).
Simpelt, enkelt, hurtigt og velsmagende!

De minder en del om mine proteinmuffins med kakao, som I tog så godt imod. De er lige så dejligt luftige, søde og mættende. Egner sig perfekte til madpakken og kan sagtens fryses ned, uden at det går ud over den lækre smag. Tip: tages op aftenen inden, de skal bruges.

*Næringsindholdet er pr. muffin






Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Følg mig på Instagram

Follow on Bloglovin

Søg i denne blog

Blog-arkiv

Populære indlæg