mandag den 4. april 2016

Permanent hårfjerning - med creme

I et godt stykke tid har jeg nu været igang med at teste HårStopp som er cremer til permanent hårfjerning på den naturlige måde og uden alt det uønskede, skrappe kemi! Hvem vil ikke gerne være hårfri inden sommer? I do!


Lad os starte med det, som vi jo alle gerne vil vide: Virker det? Og så lad os snakke noget mere om selv produktet bagefter. Yes, det gør så! Jeg er rigtig positivt overrasket. Jeg har gennem et par år nu brugt laserbehandlinger til at mindske mine hår på benene, armhulerne og bikinilinjen og selvom, at jeg fra naturens side af ikke har den voldsomme kropsbehåring - nok mere i den mindre ende end gennemsnittet, så er jeg lidt fobisk, når det kommer sig til kropsbehåring. Derfor har jeg prøvet alverdens ting og sager, behandlinger, cremer osv. og lige nu kan jeg så fortælle om to ting, der virker for mig: laserbehandlinger og så HårStopp cremerne! Laserbehandlingerne har virkelig mindsket mængden af hår og selvom, at det dog skal holdes ved lige, så er det langt færre hår, jeg får nu, end tidligere. Så selvom at det koster lidt og selvom, at det også kan gøre lidt avs (ikke rigtig ondt - men lidt avs), så synes jeg, at det har været det hele værd. Især når der ikke rigtig har været nogle alternativer. Det har jeg så fundet nu! HårStopp er en creme, der ganske let får hårene til at stoppe med at gro og derfor giver permanente resultater. Det er ikke sådan lige fra dag til anden, men der kommer bestemt resultater og jeg har i hvertfald tænkt mig at fortsætte min brug af cremerne.

Jeg oplever, at jeg har fået en noget langsommere hårvækst og at der ikke er samme mængde af hår længere. Desuden er det ligesom om, at hårene forbliver ganske korte og aldrig rigtig vokser sig længere, end hvad de kan vokse efter en uges tid. Jeg vil dog lige påpege, at mine resultater naturligvis skal ses i forlængelse af, at jeg ligeledes har brugt laserbehandlinger for permanent hårfjerning og at vi alle naturligvis er individuelle, så det er jo ikke til at sige, om din hud reagerer på lige præcis samme måde som min. Men når det er sagt, så er det jo nogle dejligt skånsomme produkter, som absolut er et forsøg værd at prøve kræfter med, hvis du spørger mig.

Produkterne reklamerer med, at de reducerer og stopper hårvækst og at det er og skånsom og effektiv måde med gode resultater. Efter 3 måneders brug ses markant reducering af hårvæksten og efter 6 måneder vil de fleste opleve, at hårvæksten er stoppet. Jeg har endnu ikke brugt produkterne så længe, men jeg bruger dem flittigt og så er der kun tilbage og sige: fingers crossed!

HårStopp cremerne er baseret på naturlige ingredienser som bl.a. komplekset BioAlfa, som er udvundet af vilde sojabønner, der spiller en aktiv rolle i, at hindre hårene i at vokse ud igen. Det trænger ned i hårroden og forhindre dannelsen af testosteron og omdannelsen heraf til DHT, hvilket gør, at hårets vækst svækkes og til sidst helt forhindres. Her skal det påpeges, at det naturligvis kun virker lokalt og ikke hindre hårvæksten andre steder (så nej, du taber ikke håret på hovedet, øjenvipper, øjenbryn eller lign. ved brug på eks. dine ben).

Der findes to varianter: en til kroppen (som kan bruges på benene, armene, armhulerne og i bikinilinjen) samt en til ansigtet (der indeholder dobbelt så mange aktive virkningsstoffer, hvilket er nødvendigt, da ansigtshår  er ekstra genstridige).

Kliniske studier har vist, at 98% af testpersonerne opnåede det ønskede resultat, ingen oplevede hudirritation, ingen fik allergiske realtioner, det dæmpede irritationer og virkede skånsomt samt blødgørende.

Når jeg bruger produktet, så sørger jeg for at barbere hårene på det ønskede område væk. Voks anbefales dog af producenten, da hårene her trækkes ud. Det gør at behandlingstiden er kortere og at resultatet hurtigere opnås, men de skriver også, at hårene naturligvis også kan fjernes på anden måde. Derefter så smører man let og enkelt bare HårStopp cremen på det ønskede område. Hvis man ønsker det hurtigste resultat, så kan man med fordel bruge cremen 2 gange dagligt (evt. morgen og aften), men hvis man som jeg ikke har alverdens tid, så har jeg selv oplevet, at resultater også ses ved 1 gangs brug dagligt. Efter 4-6 uger skulle man så gerne opleve en betydelig blødere og tyndere hårvækst - og det er også, hvad jeg kan berette om. Det er snart minimalt, hvad jeg har af hår, så jeg fortsætter!

Produkterne kan bl.a. købes i Matas og Helsam og koster hhv. 349 kr. for HårStopp Krop på 100 ml. samt 249 kr. for HårStopp Ansigt på 15 ml.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Følg mig på Instagram

Follow on Bloglovin

Søg i denne blog

Blog-arkiv

Populære indlæg