mandag den 4. april 2016

Opskrift: Bagte æbletern med kanelsukker

Så sidder jeg herhjemme igen - på 3. dagen, desværre. Pga. hold i ryggen. Åh, hvor er det dog træls, for at sige det pænt. Jeg har måtte melde mig syg fra arbejde og selvfølgelig lige de dage, som jeg har glædet mig aller mest til og hvor der var en masse aftaler på programmet, som jeg nu må rykke på. Så nu sidder jeg her og nærmest intet kan. Det er altså virkelig frustrerende for en person som mig, der har tusind ting, som jeg gerne vil have ordnet; træning, rengøring, oprydning osv. Hvilket er fysisk umuligt - bare det at sætte sig på en stol, gør så afsindigt ondt - for slet ikke at tale om at rejse sig derfra igen!

Så jeps, det er ikke det mest positivt humør herfra her til morgen og jeg har da også besluttet, at hvis jeg overhovedet ingen bedring ser, så må jeg jo forbi lægen. Jeg kan bare slet ikke lige overskue, hvordan jeg skal kunne komme hen til lægen. Skønt ikke? ;) Nåh, men der er jo ikke så meget at gøre ved det - bogstaveligt talt, så tror jeg ikke rigtig, at der er noget at gøre - så jeg må jo bare få det bedste ud af dagen og som en start, så kan jeg jo skrive et lille indlæg til jer.

I dag vil jeg dele en meget simpel og hurtig opskrift på, hvordan man laver bagte æblestykker med kanelsukker. De er super lækre som topping på grød, skyr, kage - you name it og så er de nemme at opbevare, så man har lækre æbletern til hele ugen, uden at skulle stå og snitte hver morgen (hvem har tid til det?).

Opskrift på: 

Bagte æbletern med kanelsukker


  1. Tænd ovnen på 180 grader ved almindelig ovn og beklæd en bageplade med bagepapir.
  2. Snit dit æble (eller æbler) i tern. Ikke alt for små, da de skrumper lidt ind.
  3. Så kan man gøre som jeg og at sprede æbleterne ud over bagepapiret og drysse med kanelsukker eller man kan, som jeg kom til at tænke på efterfølgende, evt. komme æbleternene i en frysepose samen med kanelsukkeret og ryste posen godt for derefter at fordele de kanelsukker-betrukne æbletern på bagepladen.
  4. Så bages ternene, indtil de får en let gylden farve. Tiden afhænger meget af, hvor store ternen er. Men hold godt øje, for det tager ikke mange minutter!
Så nemt og hurtigt kan det gøres! Efterfølgende kommer jeg de afkølede æbletern i en beholder med låg og så kan de let drysses over morgenmaden de næste par dage.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Følg mig på Instagram

Follow on Bloglovin

Søg i denne blog

Blog-arkiv

Populære indlæg