lørdag den 4. april 2020

Min hverdagsrutine under Covid-19

/ Reklame for Med24 /

Jeg har diskuteret frem og tilbage med mig selv i forhold til, hvorvidt jeg skulle udgive et "Corona-indlæg" eller ej. Men to be honest, så fylder hele verdenssituationen jo bare en del i alles hverdag lige pt., og hvis jeg ønsker at dele noget med jer omkring min hverdag, så må Corona uundgåeligt nævnes.

I har nok allerede gættet, i hvert fald hvis i følger mig på min insta, at jeg arbejder hjemme - og det gør jeg herhjemme fra huset sammen med T, der også er sendt hjem for at arbejde indenfor hjemmets 4 vægge. Så der sidder vi side om side, og selvom jeg virkelig savner mine søde og altid sjove kollegaer og det fællesskab, vi har, så nyder jeg virkelig også, at T og jeg kan være så meget sammen. Virkelig! Vi har faktisk kun omgang med hinanden, og så har vi mødtes med mine forældre en enkelt gang udendørs. Ellers holder vi os til kommunikation over Skype og tlf. Det går faktisk ganske fint. Vi er begge raske og sunde, men T kan være i risikozone, så vi tager helst ikke unødvendige chancer.

Derfor handler vi også oftest online og har kun været ude i butikker 2 gange, siden vi blev hjemsendt. Det fungere fint for os. Og når vi går ud, sørger vi naturligvis for altid at beskytte os selv og andre mest muligt ved bl.a. at holde afstand og at benytte håndsprit. Det er jo noget, der har været stor rift om, og derfor vil jeg bare lige tippe om, at man hos Med24 løbende kan bestille hjem. Deres fragt er også super hurtig, og jeg har sjældent ventet flere dage på en pakke fra dem. Udover håndsprit har de jo også et væld af andre lækre sager som bl.a. mad og drikke, træningsudstyr og -tilskud, et flot stort udvalg af kosttilskud og produkter til personlig pleje for blot at nævne nogle. Og hvis man tilmelder sig deres nyhedsbrev, får man ofte gode rabatter.

Madplaner hjælper os en del af vejen ift. ikke at skulle handle ind så ofte. Dem har vi ofte lavet, men nu laver vi gerne ekstra store portioner og fryser ned, samt laver madplaner til ca. 1½ uge af gangen. På den måde kan vi planlægge bedre og behøver ikke ud og handle så meget ind.

Derudover sørger vi for ikke at føle os for isoleret. Vi sørger for at have daglig kontakt med andre på den ene eller anden måde og at sætte gang i en masse forskellige projekter. Bl.a. er vi igang med et kæmpe puslespil, vi maler fodlister i huset og ordner haven - blot for at nævne noget. Vi sætter os nogle daglige mål over morgenmaden og får noget ud af vores dage, så vi ikke bare sumper hen. Og så holder vi ved vores træning og tager den seriøst. Jeg kan godt fortælle, at det faktisk er muligt at nå ret langt med blot en træningsmåtte og nogle -elastikker.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Følg mig på Instagram

Follow on Bloglovin

Søg i denne blog

Blog-arkiv

Populære indlæg