søndag den 21. februar 2016

Keratin Oil mod knækkede hårstrå

Kan i huske det indlæg, jeg tidligere har skrevet om Ogx-produkter for volumen og sundt blondt hår?
Jeg anmeldte to forskellige serier fra det spændende nye mærke, på det danske marked, Ogx; volumenserien Thick & Full Biotin & Collagen samt blond-serien Sunkissed Blonde Lemon Highlights, efter at jeg havde testet dem begge over et par uger. Jeg testede både shampoo og balsam fra begge serier samt hårolien Weighless Healing Oil Mist fra volumenserien. Begge serier overraskede mig positivt og jeg synes, det har været svært at vælge en favorit, men olien er bestemt en skala for sig - den er simpelthen så skøn! Og jeg er ellers kræsen, når det kommer sig til hårolie. Men når nu begge serier var så lækre, så skulle jeg da også prøve en af de andre spændende serier af Ogx.

Valget faldt på Anti-Breakage Keratin Oil Collection, som er Ogx's serie specielt til tørt og skadet hår med tendens til at knække. Serien egner sig til skadet, mat og trist hår og det er desværre en ret så passende beskrivelse af mit hår lige pt. her i vinterkulden. Udover den kolde vind, så ved vi, at styling med varme (eks. føntørre og glattejern) samt kemiske behandlinger er med til at svække hårstråene, så de bliver mere porøse og lettere knækker. Denne serie indeholder plejende ingredienser som bl.a. arganolie (hvilket er en olie, jeg har været trofast bruger af i en del år efterhånden!) samt keratin, der fungerer som supplement til de manglende keratin-proteiner i hårstråene. Derfor styrkes hvert hårstrå, lige som elasticiteten øges og således reduceret også problemerne med spaltede spidser og hår, der knækker. Håret får mere shine, næres og gennemfugtes ligesom det bliver lettere at styre og style.


Jeg kan tydeligt se, at jeg har væsentligt færre 'fly-aways', der må lægges ned med hårlak og det er jeg super glad for. Det der med at bruge tung hårlak hver dag er lidt af en ond cirkel. Man vil jo ikke have alle de 'strittere', men samtidig så tynger en tung hårlak frisuren og stiver ofte så meget af, at hårstråene lettere knækker - og så får man jo bare endnu flere 'strittede', der skal lægges ned. Ja, de fleste kender nok rumlen. Nøj, det har været et stort problem for mig! Og det samme har spaltede spidser. Der for var jeg ret overrasket, da jeg skulle klippes i lørdags og min frisør sagde, at jeg havde overraskende få spaltede spidser. Det havde jeg slet ikke selv tænkt over, men nu hun sagde det, så havde jeg faktisk ikke haft den der 'nu-er-det-altså-virkelig-snart-tid-til-en-klipning'-følelse, inden jeg skulle til frisøren og selvom at det var inden for den tid, jeg plejer at få klippet lokkerne. Så det har gjort underværker. Det er tydeligt at se og mærke.

Hvis nu jeg skulle vælge, selvom det er et svært valg og selvom jeg ikke synes, at de tre serier generelt kan sammenlignes, da de er velegnet til hvert deres formål - Så synes jeg, at Anti-Breakage Kreatin Oil serien (og hårolien!) har gjort største underværker for mit hår. Men jeg kan nu sagtens forestille mig, at jeg vil komme til at veksle mellem serierne alt afhængig af mit hårs tilstand :)


Ogx er et af USA's bedst sælgende hårbrands og alle produkterne er både fri for sulfater og parabener. Desuden kan de også alle bruges til farvet og behandlet hår. Og så er de ikke testet på dyr! Som man kan se i den nyeste Føtex-avis, så har de Ogx-produkter til 60 kr. stykket (385 ml. Vejledende pris er 90 kr.) for shampoo eller balsam. Så det er altså priser, hvor man kan være med - selv som studerende ;) og så får man virkelig frisørprodukt-lignende luksusprodukter i smukke flasker og med dejligt duftende produkt i skøn tyk konsistens, der gør det nemt at arbejde med.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Følg mig på Instagram

Follow on Bloglovin

Søg i denne blog

Blog-arkiv

Populære indlæg