torsdag den 3. marts 2016

Trænings- og sandalparate fødder

Officielt er vi gået ind i foråret, men vejret må godt lige følge med. Alt for længe har fødderne være pakket væk i varme strømper og foerede støvler. Nu må det godt snart blive sol og varme, så vi kan trisse rundt i smukke sandaler og lufte pastelfarvede smukke lakker på tæerne - ja, drømme kan jeg i hvertfald! Især lige nu hvor jeg er influenza-ramt og er alt andet end sandal-klar. Men så er det trods alt godt, at vi har lidt tid igen til at gøre fødderne helt klar til sandalsæsonen!

Tør hud og sprukne hæle er jo ikke ligefrem det mest charmerende og heldigvis er mine fødder ikke så slemme. Jeg sørger for at pleje og passe dem, da de ofte arbejder hårdt under mine træninger og derfor trænger til god omsorg og pleje. Men derfor sætter jeg alligevel ekstra ind i den kommende tid for at gøre dem tip-top klar til de varmere himmelstrøg, der forhåbentligt snart er over os.


Matas' fodplejeserie er faktisk Danmark mest solgte med over 445.000 solgte produkter sidste år og så har de jo over 20 varianter, så der er noget til ethvert behov. Jeg er personligt stor fan af deres lækre produkter i god kvalitet og til su-venlige priser.

Når jeg rigtig skal hygge om mig selv, så elsker jeg at lave et dejligt varmt fodbad og slappe af med en dejlig kop varm te. Jeg finder en balje og hælder varmt vand i samt ca. 10 ml. Matas fodbadeolie, der bl.a. indeholder glycerin som giver fødderne en masse fugt og afhjælper hælrevner (som især min kæreste lider af - avs!). Når fødderne har hygget sig i det dejlige bad, så tørre jeg dem grundigt med et blødt håndklæde og bruger Matas keramiske fodfil til at slide den døde hud af. Jeg bruger den grove side først og når den døde hud er slebet grundigt af, så bruger jeg den fine side til sidst. Det hjælper til, at huden ikke efterlades med grove riller og at den hårde hud ikke kommer igen. Herefter så bruger jeg Matas hælstift, som sørger for at blødgøre den tørre, og evt. sprukne, hud på hælene. Når det har fået lov til at trænge ind i ca. en 15 sekunder, så bruger jeg Matas fod- og hælkur. Det er en let men meget drøj creme, der kan bruges hver dag for at mindske risikoen for hård hud. Jeg bruger den gerne om aftenen på rene fødder, så jeg kan hoppe i et par bløde vamsede strømper bagefter og kuren så kan virke natten over. Næste morgen er den trængt helt ind i huden og fedter ikke eller noget.

Tip: På Matas' youtubekanal har de en masse gode videoer med bl.a. tips til, hvordan man nemt kan pleje fødderne og undgå hård hud.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Følg mig på Instagram

Follow on Bloglovin

Søg i denne blog

Blog-arkiv

Populære indlæg