lørdag den 18. juni 2016

My Plans for an Effective Day

Hello you Lovely Ladies,

Jeg ville have skrevet et indlæg til jer igår i ft. status på træningen, men jeg kom fuldstændig fra det. Jeg sidder som nævnt midt i en ret hektisk eksamensperiode og da kæresten også lige var hjemme på weekend igår og det meste af i dag, så havde jeg virkelig også brug for at bruge lidt tid sammen med ham. Og så kom jeg helt fra det. Faktisk er det ikke engang blevet til træning hverken igår eller i dag. Det var egentligt planen og det er heller ikke fordi, at jeg ikke har kunne afsætte tid til det. Det har været svært, bevares.. men årsagen er nu, at jeg har haft ret ondt i både lænd og ofte. Fredag morgen troede jeg, at det kom sig efter torsdagens træning, hvor jeg tog ekstra vægt på i flere af øvelserne, i ft. hvad jeg plejer - bl.a. i dødløft, da den stod på færre gentagelser. Men det er ikke en muskelømhed, fandt jeg hurtigt ud af. Så jeg besluttede at tage den lidt mere med ro. Vi har gået nogle gode ture og her til aften kan jeg mærke, at det stille er på vej retur. Derfor har jeg planlagt, at jeg forsøger mig med en omgang styrkehold (stram op) i morgen formiddag. Og så håber jeg på det bedste.

Billedet er fra de seneste dages aktivitet på min IG


Selvom det er søndag i morgen, så har jeg planer om, at det bliver en ret effektiv dag af slagsen. Jeg skal nå et ordentligt stykke med mit eksamensoplæg eller det vil sige; jeg skal have skrevet et oplæg på baggrund af, hvad der lige nu pt. bare er en omgang noter - og lidt for mange af slagsen. Sådan et oplæg må jo tage ca. 7-8 min. og pt. så er mit bearbejdede 'note-dokument' på 7 sider. Så der skal arbejdes igennem! Eksamen er på fredag og jeg skal også have øvet. Derfor ser jeg helst, at mit oplæg er færdigt aller senest til på torsdag. Derudover så skal jeg arbejde mandag formiddag og derfor har jeg færre timer til rådighed denne dag - timer jeg ikke lige nu føler, at jeg har 'råd' til at miste fra eksamensforberedelserne. Men desværre så er det en ret vigtig vagt, som jeg er nødt til at tage afsted til.
Så ja, jeg er ret stresset over hele situationen lige pt. Men andet ville vel også være mærkeligt, når nu det er en afgørende eksamen og når nu den er så tæt på. Derfor må jeg bare arbejde ekstra effektivt - det ved jeg, at jeg kan, når det virkelig gælder og så er det også oftest her, at jeg kommer igennem med de bedste resultater! (Det vælger jeg i hvertfald at tro på lige nu!). Så dagen imorgen starter kl. 7, hvor vækkeuret ringer og jeg skal op og igang. Jeg skal lige gøre mig klar, spise morgenmad, pakke sportstasken og sådan, og så skal jeg igang med oplægget kl. 8. Så har jeg en time, hvor jeg kan nå at få hul på det hele og komme igang og kl. 9 tager jeg afsted mod fitness, hvor mit hold begynder 9:30. Holdet varer til 10:25 og så regner jeg stærkt med, at jeg kan nå et bad (inkl. hårvask) samt at være hjemme igen kl. 11, hvis jeg skynder mig. Så kan jeg arbejde en time fra 11 til 12 med oplægget og så skal jeg have noget middagsmad samt tørret hår, pakket tasken ud osv. og så skal jeg gerne igang igen med oplæg og læsning fra 12:30.

Nu vil jeg ikke gå alt for meget i detaljer med min dagsplan herefter. Men som i nok kan høre, så skal der lidt logistisk planlægning til for at få den første halvdel af dagen til at flaske sig. Jeg er nød til at holde mig selv igang for at nå det hele inden for tidsrammen. Derefter bliver tidsrammen mindre stram, men det skal stadig gå tjept. Jeg skal udover læsningen og oplægsskrivningen også have gjort rent og ryddet op, da jeg får besøg om aftenen og så vil jeg også rigtig gerne nå lige at få lakeret negle. Så jeg tænker lidt at ordne disse 'ekstra ting' indimellem, når jeg lige får brug for nogle pauser fra læsningen og skrivningen.

Så det er planen indtil videre og nu har det bare at holde stik! Jeg frygter mest for, om jeg kan komme op i morgen tidlig. Og derfor vil jeg også smutte i seng nu, så jeg kan nå at få lidt søvn og så planlægger jeg at sætte telefonen i opladeren i den anden ende af soveværelset, så jeg er nød til at rejse mig fra sengen i morgen tidlig for at slå alarmen fra. På den måde håber jeg, at jeg nemmere kan komme op og i gang til ordentlig tid, hvilket har været mit problem de sidste par uger. Og nårh ja, så har jeg også fundet mine koffeinpiller frem, som forhåbentlig kan hjælpe mig igennem dagen ;) Al hjælp er kærkommen!




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Følg mig på Instagram

Follow on Bloglovin

Søg i denne blog

Blog-arkiv

Populære indlæg