onsdag den 17. januar 2018

Plejerutine til hud der slår ud

// Delvis reklame //

Jeg har lidt af en problemhud, hvilket jeg har skrevet om før, og den kan finde på lidt af hvert. I forgårs bestemte den sig foreksempel for at slå fuldstændig ud med røde pletter, tørhed og små urenheder i massevis. Og lur mig om ikke også andre sommetider oplever noget lignende. Derfor kommer her min guide til mit hemmelige førstehjælpskit, der trods det består af lidt forskellige trin, egentligt ikke er så tidskrævende - og som viser god effekt hver gang.

Først sørger jeg for at rense min hud grundigt med rent vand og min lækre mikrofibreklud fra Magnitone. Jeg fik den i min Wonderland pakkekalender fra Lookfantastic, og det var lige, hvad jeg manglede, da jeg kom til at glemme min forrige på et hotelværelse.


Derefter giver jeg sommetider huden en ekstra rens for at komme rigtigt i bund med snavs, døde hudceller mv., og her bruger jeg gerne jeg god og desinficerende rens. For tiden er favoritten denne gel fra Australian Bodycare.



Ej at glemme - vipperne skal også renses. Hvis man husker at fjerne mascaraen, så er der langt mindre chance for, at ens vipper knækker. Så jeg gør det Altid! Lige pt. bruger jeg en helt budgetvenlig udgave - fra Netto tror jeg. Den gør, hvad den skal. Dog er jeg mere til en cremet udgave, som Matas' egen stribede.


Næste step er en god skin tonic, og der foretrækker jeg at bruge en, der passer til rensen, hvis det er muligt. Den fra Australian Bodycare gør noget rigtig godt for min hud og giver den mest dejlige friske følelse efterfølgende.


Idag bliver det også til en omgang derma-roller, hvilket jeg har fundet ud af virkelig kan fremskyde healingsprocessen for huden. Det er ikke det super mest behagelige i hele verden, men egentligt er det ikke så slemt, når man først er forberedt på, at det prikker lidt i huden.



.. og her må jeg tilføje, at god hygiejne er særdeles vigtigt. Sørg for at bakterier ikke spreder sig og hold huden ren, sund og rask.

 

Herefter så beroliger jeg huden med lidt lækker opkvikkende face mist. Jeg er blevet ret stor fan af denne fra Plaisir, der er helt simpel, ret billig og alligevel så bare præcis, som en face mist skal være. Når huden lige har fået lidt ro, bruger jeg en Aloe Vera gel fra Urtekram, så min hud kan heale bedre, og tilføjer min hud omkring øjnene god fugt med mine all time fave øjencreme fra Nuxe.




Dette indlæg indeholde nogen form for reklame, da jeg har modtaget nogle af de omtalte produkter som gave. Dog har jeg ingen økonomisk interesse i indlægget og dets udformning. Produkterne har jeg selv valgt at bruge, fordi jeg finder dem virksomme. De modtagede produkter er hhv. rens og skin tonic fra Australian Bodycare, Plaisir Face mist samt Aloe Vero gel fra Urtekram.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Følg mig på Instagram

Follow on Bloglovin

Søg i denne blog

Blog-arkiv

Populære indlæg