torsdag den 16. juni 2016

Eksamen, Anti-Stress og Aromaterapi på Hverdagsplan

Godmorgen Darlings,

Så ramte vi torsdag og det betyder, at weekenden snart banker på døren - eller det vil sige; for nogle. Jeg skal såmænd læse op til eksamen på næste fredag. Der er måske længe til, tænker du. Jo, men når man har været i praktik på fuld tid, så har der ikke været det store tid til at få læst et helt semesters pensum samtidig - så gæt engang hvem der har travlt. Ej, det går nu nok. Jeg er kommet ret godt med og er igang med at forberede mit oplæg, imens at jeg får læst op. Hvis jeg nu bare strammer tøjlerne lidt, så skal det nok komme til at gå og så får jeg også tid til at holde lidt weekende også. Der sker simpelthen så mange spændende ting her i Aalborg i weekenden og jeg ville være ked af at gå glip af det hele, fordi jeg skal sidde herhjemme med næsen i bøgerne. Så jeg må prioritere at komme i seng i god tid og stå tidligt op og komme i gang fra morgenstunden af. 

Det vil måske også hjælpe på mit eksamensstress, der er begyndt at melde sig. Det går altid værst udover min hud, der fuldkommen slår ud. Så lige pt. ligner jeg en person med voksenakne, trods jeg gør mit bedste for at dæmpe det. Bl.a. bruger jeg den dejligste lermaske fra DM Skincare, som i nok skal få en anmeldelse på her på bloggen snarest og så er mineralfoundation min ven i nøden lige pt. For ikke at glemme min træning, som jeg absolut ikke vil undvære, uanset hvor travlt jeg har. Det er den mest effektive måde for mig at stresse af på - hvor skørt det end lyder. Når jeg styrketræner, så er mine tanker kun på det og alt andet bliver lukket ude. Kun kroppen arbejder og det er bare den skønneste følelse, når kroppen er helt udmattet efter en god omgang styrke, hvor man virkelig har givet alt, hvad man har i sig. Så er jeg langt mere klar i hovedet og kan også bedre holde til de mange timers sidden ned og læse.

Så især her i eksamensperioden stresser min krop og derfor gør jeg alt, hvad jeg kan for at berolige den på bedste vis, så jeg kommer nogenlunde gennem den belastning, det er at være igang med en prøve. - Derfor må jeg også lige komme med en hurtig lille anbefaling; denne skønne Aroma Therapy roll-on deo fra Palmolive. Den kan findes i dagligvarebutikkerne og i Matas til en vejledende udsalgspris på 20 kr. og udover at dufte skønt, så er den dejligt mild mod huden og særligt min sarte hud under armene elsker den!


Den indeholder æteriske olier fra blomster og er, som navnet antyder, ren aromaterapi for både ens fysiske og psykiske velvære. Aromaterapi har været brugt i århundrede og stammer oprindeligt, så vidt jeg ved, fra den kinesiske medicin. Sidenhen er visdommen blevet udbredt og anvendelsen spredt til bl.a. også mere daglige formål. Palmolive har eksempelvis her formået at kombinere en klassisk deodorant med alle de gode klassiske formål, som eks. 24 timers beskyttelse mod svedlugt, med æteriske oliers aromaterapeutiske effekt.

Normalt vælger jeg aldrig selv roll-ons med duft, da jeg ikke vil forstyrre duften fra min parfume, men da jeg fik mulighed for at prøve denne, så ville jeg naturligvis lade det komme an på en prøve og jeg vil faktisk sige, at jeg blev overrasket. Der er en dejlig fyldig men samtidig mild og beroligende duft af lavendel i denne variant og man dufter den straks ved påføring. Men duften kommer på ingen måde til at overdøve ens parfume. Nu har jeg igennem den seneste tid brugt lidt forskellige parfumer fra dag til dag og endnu har jeg ikke oplevet, at duftene gik i klint med hinanden. Så der blev jeg positivt overrasket. Jeg kan ellers huske førhen i tiden, hvor ens deo duftede af én ting og parfumen af en anden og hvor mikset bare blev kvalmt. Men der er nok sket en del på markedet sidenhen - det er i hvertfald slet ikke tilfældet her. Tværtimod synes jeg, det er lidt ekstra lækkert, at der er lidt duft i.

Udover denne Anti-Stress variant med rene olier fra bl.a. lavendel, så findes der også en variant ved navn Happyful, der bl.a. indeholder olier fra appelsinblomster og grapefrugt, hvilket giver en opfriskende og energifyldt virkning. Samt Sensual variant med olier fra bl.a. roser og jasmin for en varm og sensuel følelse. Næsten gang jeg skal have fyldt op i roll-on lageret (jeps, sådan et har jeg - hvem giver løbe tør for deo?), så må jeg klart få prøvet især Happyful-varianten.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Følg mig på Instagram

Follow on Bloglovin

Søg i denne blog

Blog-arkiv

Populære indlæg