mandag den 31. oktober 2016

Intim-oplevelse i Aalborg Zoo

Hej mine kære,


De af jer, der følger mig på instagram (@bysusdk) ved, at min dag har stået på intet mindre end projektskrivning næsten hele dagen lang og til at slutte dagen af med; et dobbelthold i FW. Puh, for en dag! Derfor er jeg hoppet under dynen, har tændt mit varmetæppe, har taget mac'en med ind i sengen og har allieret med med lidt lækkert - og så står den på bloghygge! Jeg har nemlig en rigtig hyggelig historie at fortælle jer i dag!

De af jer der kender mig personligt ved, at mit hjerte virkelig banker for dyr. Uden at det skal lyde for kliché; så har jeg virkelig en stor interesse for og kærlighed til dyr - og det har jeg altid haft. Jeg er seriøst typen, der kan placeres foran Animal Planet og underholdes i timevis. Derfor kunne jeg slet ikke få armene ned, da jeg fik mig et årskort til Aalborg Zoo, som jeg tidligere har besøgt og virkelig holder af. Og i sidste uge havde jeg så inviteret en dejlig ven med, som jeg faktisk ofte ser timevis af Animal Planet sammen med ;)


Vejret tegnede godt og vi havde sørget for at tage rigeligt med tøj på, så vi kunne være ude i timevis uden at komme til at fryse. Og faktisk kom der ikke én dråbe regn. Derimod skinnede solen og det var jo bare super perfekt! Vi ankom næsten ved åbningstid og her så jeg, at der var mange med klapvogne, der gik turen gennem parken. Det er virkelig en god idé og jeg blev da helt inspireret; når jeg en dag får mig en baby, så vil jeg da helt sikkert også have årskort og gå ture gennem Zoo. Sikke nogle gode oplevelser man kan få og langt mere interessante gåture end bare de sædvanlige ture frem og tilbage i nabolaget. For ikke at tale om de oplevelser de små kan få, når de er gamle kom til at kunne forstå, hvad der sker omkring dem. Det er absolut på min Must liste!

Mens jeg stod og ventede på min ven, fik jeg lavet mit årskort og det var super nemt og hurtigt. Desværre blev min ven noget forsinket pga. trafik, men jeg fik lov at 'tjekke os ind' på forhånd og de skrev tilmed hans navn ned ved indgangen, så han bare kunne komme ind, når det var. Hvilken service! Jeg blev dog og ventede, mens jeg fik kigget på den spændende souvenirshop (der samtidig fungerer som 'indgang' her i lavsæsonen) og observerede bl.a. en skoleklasse med 20-30 ellevilde børn komme på indkøb. Det var fantastisk at mærke den ro og varme, der var hos personalet. Der var ingen stress eller sure miner, trods støjniveauet steg fra 1 til 50 i løbet af få sekunder. Og det samme må jeg sige om den dyrepasser, vi stødte på ved en af fodringerne. Vi var så heldige at være i tide til at se løverne og tingerne blive fodret og dyrepasseren var så jordnær og fortalte vidt og bredt omkring dyrene og deres levevis, zoos avlsarbejde i forhold til at sikre de truede dyrearter og besvarede gladeligt spørgsmål. Han var så interessant og vidende - det var virkelig en spændende oplevelse at overvære. Og vi var jo bare så heldige, at det nærmest var en intim-tour, da vi ikke var særligt mange gæster.



Sådan var det generelt i parken. Vi havde første parket til det hele og kunne nemt komme til at se alt det, vi ville uden at skulle stå og vente eller kun halvt at kunne se pga. mange mennesker. Vi følte os til tider som de eneste to i zoo og det var helt fantastisk at prøve. Hvis man har muligheden, så vil jeg virkelig anbefale, at man prøver at tage derind på en hverdag fra morgenstunden af. Det er en helt anden oplevelse, hvis i spørger mig. Selvfølgelig er det altid sjovt og spændende at være i zoo - men at have det hele næsten for sig selv - det var fantastisk! og det er jo ikke fordi, at de ikke har aktiviteter, trods det er lavsæson. Jeg var faktisk meget positivt overrasket over, at de stadig laver fodringer og fortæller om dyrene til parkens besøgende, trods vi var så få.


Jeg kunne uden tvivl fortsætte mit indlæg her i sidevis, men så bliver det nok for langt til, at i vil blive ved at læse med. Så jeg stopper her og vil bare skynde mig at tippe jer om, at hvis i har årskort, så er der jo årskortweekend her i den kommende weekend, d. 5. og 6. november. Hvis man har et årskort, kan man altså i den her weekend invitere en person med gratis i zoo! Selvom jeg var afsted i sidste uge, så overvejer jeg virkelig kraftigt at tage afsted igen og så måske invitere kæresten med på en anderledes og hyggelig date.

Har du været i Aalborg Zoo og hvad synes du om stedet?











Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Følg mig på Instagram

Follow on Bloglovin

Søg i denne blog

Blog-arkiv

Populære indlæg