onsdag den 26. oktober 2016

Naturlig og effektiv arganolie hudpleje


Efteråret og kulden har ramt DK og det synes jeg virkelig kan mærkes på huden. Min hud bliver mere porøs og tør. I den forbindelse har jeg prøvet to nærende produkter med arganolie, som jeg her vil komme med en anbefaling af. Det drejer sig om hhv. Dr. Scheller Face Oli, der bliver lanceret i Matas her i uge 42 i 30 ml. til 139,95 kr. samt en Hand Crem, som netop er blevet lanceret i Matas, som kan fås til 79,95 kr. for 75 ml.

Dr. Scheller kender jeg allerede og jeg har tidligere prøvet bl.a. nogle af deres ansigtscremer, som jeg egentligt har syntes var ganske fine til prisen. Jeg har dog ikke været ellevild med selve effekten af de produkter, jeg har prøvet. Emballage, duft og naturbaseret indhold i produkterne er super fint - men jeg har som sagt ikke klappet i mine hænder over den effekt, som produkterne har haft på min hud. Men det er jo også nogle år siden, så jeg gav Dr. Scheller en ny chance og det er jeg faktisk glad for, at jeg gjorde.

Det er jo ingen hemmelighed, at jeg jo er ret så vild med olier og de af jer, der følger med her på bloggen, har nok hørt det en del gange før - men det ér altså også bare guf for huden! Især her i efteråret og til vinter, hvor ansigtscremen ikke altid er helt nok og huden har større behov for hjælp til at opretholde fugtbalancen. Ansigtsplejeolien er intensivt plejende og har anti-age effekt, ligesom den også egner sig særligt til tør og krævende hud. Olien giver huden en fornyet vitalitet og udstråling. Og det kan vi takke de naturlige aktiver for. Ansigtsolien indeholder nemlig bl.a.:

  • Plantesqualane der hjælper til at udglatte tørre hudområder og giver blødhed.
  • Økologisk arganolie der er lidt af et vidunder- og multi-produkt med et rigt indhold af antioxidanter, som er med til at beskytte huden mod oxidativ stress, udglatter, opstrammer, blødgør, fugter og beroliger tør, beskadiget og sensitiv hud. Ligesom olien også fremmer cellernes fornyelsesproces og beskytter huden mod for tidlig ældning.
  • Advocadoolie med et rigt indhold af A-, B-, C-, D- og E-vitamin, phytosteroler, lecithin samt linol- og oliesyre, der er super effektivt til tør og skællende hud.
  • Primulaolie der beriger huden med essentielle fedtsyrer og reducerr væsketabet i huden, for at huden på den måde får forbedres elasticitet og den naturlige barriere styrkes, ligesom olien også opstrammer.
Rent praktisk så er olien super let at supplere sin øvrige hudplejerutine med. Man masserer blidt en lille mængde i ansigts, på hals og décolleté og følger derefter op med ansigtscreme. Den kan også anvendes alene eller blandes i ansigtscremen. Olien absorberes hurtigt af huden og efterlader ikke en fedtet hinde på huden, hvorfor den sagtens kan anvendes inden make-up. Dog vil jeg sige, at jeg ikke anvender olien under min dagcreme, da jeg har slem tendens til at få olieret hud og derfor anvender plejeprodukter specifikt til dette formål. Her har jeg erfaret, at olien, trods at den hurtigt absorberes, ikke fungerer med min matterende dagcreme og desværre afhjælper den matterende effekt. Men min hud elsker til gengæld at få olien på inden natten og håndcremen bruger jeg dagen lang - den fedter nemlig heller ikke det mindste og trænger hurtigt ind.

Sidst men ikke mindst vil jeg også lige nævne, at begge produkter er vaganske samt at ansigtsolien er 100% fri for silikoner, mineralske olier og syntetisk farve. 



Produkterne til dette indlæg er blevet sponsoreret på den måde, at de er fremsendt uden vederlag og jeg har således ingen økonomisk interesse i at skrive om produkterne. Holdningerne er derfor naturligvis helt mine egne.

2 kommentarer:

  1. Hej! Jeg forsøgte at finde dine kontaktoplysninger på bloggen, men uden held. Vi i Rabble.dk er interesseret i samarbejde med din blog :) Vi har et ambassadør program for bloggere! Venligst send en mail til os på Rabble (caroline@rabble.com), hvis du synes, det lyder interessant!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Caroline,
      Jeg takker for din besked. Du har fluks fået en mail tilbage fra mig :)

      Slet

Følg mig på Instagram

Follow on Bloglovin

Søg i denne blog

Blog-arkiv

Populære indlæg