onsdag den 26. februar 2020

Boligsituationen pt. og flytning

Reklame for Pelican Self Storage

Som I nok allerede ved, er vi godt igang med en flytning. Vi har jo købt det dejligste hus nær Århus, samtidig med at vi har beholdt vores lejlighed. Jeg søger jo stadig job i nærheden af Århus, men indtil videre uden held. Så lige nu har jeg ret langt på job, hvis jeg skulle flytte til Århus. Så ja, det er sådan, det må være lige nu.

I den forbindelse har vi valgt at have 2 hjem og at indrette begge steder mere eller mindre som et hjem. Vores hus er ved at være godt indrettet og lejligheden fungere da også. Men vi har jo en 3-værelses, og 1,5 af værelserne bliver brugt til ren opbevaring af ting, vi ikke lige ved, hvor vi skal gøre af og ting, vi vil have solgt ud af, give væk osv. Det ville dog være rart, hvis den opbevaring kunne være andensteds, så vi kunne bruge pladsen bedre herhjemme. Derfor har jeg set mig lidt omkring og undersøgt mulighederne for at få tingene opbevaret. Der findes faktisk ikke så mange steder. Men en af dem jeg faldt over er Pelican Self Storage, hvor man kan opbevare alt sit happengut trygt og i høj sikkerhed, hvis man eks. er under en flytning eller mellem boliger, måske bare har lidt for meget stuff og eller bare gerne vil have mere plads derhjemme, men stadig ønsker at gemme nogle særligt betydningsfulde ting. Så er denne form for opbevaring altså genialt. 

Her kan man, foruden mulighed for opbevaring, også få hjælp til flytning samt gratis låne en trailer i 24 timer. Så bliver det næsten ikke nemmere at få sagerne afsted. Og hvis du bor i nærheden af hovedstaden eller blot Nordsjælland, så er der altså gode muligheder hos Pelican Self Storages store og små depotrum, der både er for private og erhverv. Det er desværre et stykke vej for mig i denne omgang, og det ærger jeg mig faktisk virkelig over, fordi de har også ret så gode priser. Faktisk tilbyder de lige nu, at man kan få de første 2 måneder til -50%. Det er hermed et lille tip, der er givet videre.


For os byder denne periode således på en masse rykken frem og tilbage. Vi er nemlig igang med at købe flere nye møbler til huset, der passer bedre ind end de møbler, vi har haft indtil videre. T og jeg flyttede jo ind i lejligheden, da vi flyttede sammen, så den kom også til at bære præg af, at vi havde møbler med hver især. Udgangspunktet synes jeg faktisk blev okay, og så har vi haft solgt lidt ud, givet lidt væk samt opbevaret nogle møbler i vores kælderrum. Men nu hvor vi har huset, skal der støtte møbler til, og vi har set vores snit til også at få en lidt mere gennemført stil end lige nu. Men ja, rykken frem og tilbage fordi vi jo så har måtte fordele de møbler, vi havde, som en start imellem huset og lejligheden. I takt med at vi har købt nye møbler til huset, har vi så kunne komme af med nogle af vores gamle.

Men pludselig begyndte lejligheden også bare at virke så tom og ubeboelig. Derfor har vi rykket nogle af møblerne tilbage til lejligheden og gjort lidt mere hjem ud af det. Det er jo trods alt her, jeg bor i hverdagene. Så det er rart at føle sig lidt hjemme. Vi nåede et punkt, hvor jeg faktisk kun havde et lille rum som soveværelse uden noget på væggene eller andet, badeværelset og et halvt køkken. Lejligheden er stadig ikke et fuldkommen hjem. Men det hjælper efter, at vi fik flyttet soveværelset og dekoreret lidt derinde, så det ikke bare var sovesofa og skab. Nu har jeg mit beautybord her også, tæppe på gulvet, et billede og et par hylder, planter mv. Og så har vi fået lavet vores gamle store stue om til en slags kontor. Her har vi stadig opbevaring i nok ca. halvdelen af rummet, men det har pyntet gevaldigt, at vi har fået arrangeret en arbejdsstation herinde til mig, og T de dage han arbejder hjemmefra, samt gjort det lidt ekstra hyggeligt. Vi er faktisk blevet ret glade for det store lyse rum.

Det var lidt status på vores midlertidige boligsituation, der måske nok kan virke kaotisk. Det er det også til tider, og vi ville da også, ideelt set, at det var anderledes; at jeg havde et job nær Århus, at vi kunne opsige lejligheden og tilbringe vores hverdag sammen. Men sådan er virkelighenden bare lige nu. Vi arbejder dog på det, og håber på at tingene snart ændre sig. Indtil da forsøger vi at få det bedste ud af situationen. Vi gør, hvad vi kan for at bedre situationen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Følg mig på Instagram

Follow on Bloglovin

Søg i denne blog

Blog-arkiv

Populære indlæg