mandag den 27. januar 2014

Sund og lækker fridag!


Må lige gøre lidt reklame for denne lækre fitnessblog, der giver gode ideer, inspiration og virkelig er et motivationsboost! Fitspoblog.com hedder bloggen og selvom jeg ikke har fulgt den så længe endnu, må jeg sige, at den virkelig fanger mig. Glæder mig i hvertfald  til endnu flere indlæg :)

Nåh, jeg tjekkede faktisk også ind for at fortælle jer lidt om træning. Jeg træner jo selv hjemme og nyder at kunne få det til at passe i en travl hverdag, hvor der er alt for lidt tid til at gøre noget godt for sig selv. Derudover cykler jeg også en del - til og fra mit studie eks. bliver til 10 km., så det er bestemt ikke unormalt, at jeg får mindst 30-50 km på en uge og selvom det til tider (især her på denne tid af året, hvor vejene er dækket af is og det blæser og sner) kan være en sur pligt, så er det dejlig nem motion, der let kan presses ind i dagligdagen. Og så sparer man jo også de 40 kr. til bussen hver dag!

Oftest når jeg træner, er det via videoer fra Toneitup.com, hvilket jeg også tidligere har blogget om her og så fokuserer jeg fra dag til dag på forskellige muskelgrupper som eks. mave og lår en dag og dagen efter på baller og arme, for bare at nævne nogle eksempler. Men det er meget forskellige, hvor meget jeg får trænet og stress, for lidt tid, eksamener, sygdom og dovenskab er motivationsdræbere vi alle vidst kender til. Sådan en dag som idag er ingen undskyldning... Snestormen er begyndt, det er koldt og rusker en del udenfor. Jeg har lidt nogle dages ferie, så jeg har sovet længe og ligger på sofaen i dette sekund, hvor jeg skriver og tænker på alt det, jeg burde gøre. Jeg har endnu ikke vasket mig eller fået ryddet op - dovner bare og har ondt af mig selv pga. menstrationssmerter. Men ved I hvad? Det skal der også være plads til.

Jeg vil tage mig en forkælelsesdag og hygge om mig selv. Den starter ud med, at jeg vil hoppe i noget lækkert træningstøj (også selvom jeg bare skal træne herhjemme) og så igang med mave- og lårtræning. Derefter et skønt bad og en hjemmelavet smoothie. Så lidt salat til middagsmad og så vil jeg få bagt lidt forskelligt til madpakkerne, jeg kan fryse ned. Så skal der ryddes op og gerne sorteres lidt i gemmerne - tøjskabet må stå for skud! Alt imens skal der skrues godt op for musikken og bare danses derudad og nydes at man er alene hjemme ;)

Hvad med jer? Hvad laver I, når I er alene hjemme? Og hvad gør I for at få workout-motivationen i top?

Hav en dejlig dag allesammen! :D



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Følg mig på Instagram

Follow on Bloglovin

Søg i denne blog

Blog-arkiv

Populære indlæg