onsdag den 11. juni 2014

Eksamensforberedelse, træning og mere energi

Fandt lige dette fede billede på Gymnordics Facebook og synes det var så smukt, at jeg lige ville have det med i indlægget, nu det også handler om et af Gymnordics produkter - der skal hjælpe mig til at blive sommerklar! ;)


Koffeintabeletter

Jeg har prøvet mine nye GN Nutrition koffeintabeletter af og jeg er positivt overrasket. Egentligt forventede jeg ikke at kunne mærke en helt stor effekt, da jeg ikke oplever mere energi, når jeg har drukket diverse energidrikke, men jeg synes faktisk, at tabletterne her virker for mig. Tabletterne indeholder koffein i ren form og derfor skulle de også gerne virke bedre end eks. koffein fra kaffe. Når koffein optages i optimal dosis, så øger det præstationsevnen, reducerer muskelømhed og -smerter og så giver det naturligvis mere energi og fokus samt det kan være med til at optimere ens forbrænding. Det anbefales, at man tager 1-4 tabletter, efter behov, og så forinden træning naturligvis. Jeg har dog højst selv taget 2 stk. på en gang og det har haft en fin effekt for mig, hvor jeg klart har følt mig mere oplagt, frisk og klar på træningen. Det har givet mig et boost, når jeg har haft mindst overskud og energi og derfor er jeg faktisk rigtig glad for at have fået øjnene op for dem :) Det gør, at jeg kan træne de dage, hvor jeg bare ikke orker mere og knap kan hive mig selv op af sofaen!

Koffeintabletterne kan købes hos Gymnordic hvor man bl.a. lige nu kan få et bøtte med 100 stk. for kun 44,77 kr. (tilbud) eller 300 stk. for 119,37 kr. (pakkepris). Så det er en super billig pris - især hvis man lige ønsker at prøve dem af :) og noget billigere end eks. bare et par energidrikke eller et par pakker druesukker - som jeg som sagt ikke føler nogen effekt af. Her synes jeg i hvertfald, at man får value for the money! Jeg overvejer stærkt at købe flere bøtter, mens de er på tilbud.

Pillerne er helt smagsneutrale, hvilket jeg er virkelig glad for, at jeg har det meget svært med at sluge piller. Jeg var også lidt skeptisk, da jeg så, hvor store de egentligt var. Men jeg er også kun vandt til Livol Multitvitaminer og mine p-piller. Jeg synes dog overhovedet ikke, det var en problem, at få dem ned. Som I kan se på billedet, er de aflange i det og i og med, at de er helt smagsneutrale, fik jeg hverken synkebesvær eller kvalme af dem. Jeg frygtede det ellers virkelig, første gang jeg ville prøve dem. Men der har intet været de gange, jeg har taget dem.


 

Og så vil jeg lige komme med et ekstra lille fif:

I de sidste dage op til min eksamen, som jeg var oppe i igår, havde jeg slet slet ingen energi tilbage. Det blev faktisk så slemt, at jeg konstant var ved at falde i søvn over mine bøger - hvor som helst og når som helst. Jeg sørgede ellers for at få spist og trænet (ikke helt optimalt men nogenlunde), men jeg kunne bare ikke sove om natten. Stressen og nervøsiteten havde ramt mig hårdt og jeg vågnede mange gange i løbet af hver nat pga. mareridt og svedture. Det påvirkede mig så meget, at jeg ingen vegne kom med min læsning og min forberedelse. Jeg kunne ikke huske en brik af, hvad jeg læste og jeg begyndte bare at blive virkelig frustreret. Så jeg kunne virkelig godt mærke til sidst, at det bare ikke gik. Jeg ved virkelig ikke, hvorfor det ikke slog mig noget før, men så prøvede jeg at tage et par tabeletter og stille og roligt begyndte jeg at vågne mere op. Det var virkelig en hjælp og jeg er så glad for, at jeg prøvede :)




Og så til noget lidt andet: en lækker lille opskrift og nogle proteinbarer, jeg så gerne vil prøve!

Opskrift: Cookie Crunch

Jeg faldt over en opskrift, der virkelig kan få mine tænder til at løbe i vand og som ville være perfekt til aftenhyggen og så lyder den tilmed rigtig enkel at lave.



Faktisk er det kun 1 ingrediens, man behøver: 1 Quest Bar og der står i opskriften, at man kan bruge allemulige forskellige eks. Cookies & Cream eller White Chocolate Raspberry. Det eneste man skal gøre er at skære Quest Baren i små stykker (ca. 1*1 cm), fodele stykkerne på en bageplade og bage dem i en forvarmet ovn på 180 grader i ca. 2 minutter. Så vender man stykkerne rundt på den anden side og bager dem yderligere 2 minutter, til de er gyldenbrune og det er det :) Så kan ens 'crunch' spises med koldskål, skyr, mælk, yoghurt eller andet. 

Synes det lyder virkelig lækkert! Har også set, at nogle skære stykker af Quest Barene ud, trykker dem flade og bager dem som cookies :) nom nom.. Det må jeg prøve! Har I prøvet Quest Bars? Jeg har hørt rigtig meget godt om dem og de ser jo også rigtig lækre ud. De kan, ligesom med koffeinpillerne, også fås inde på Gymnordics side, har jeg set og når jeg efterfølgende har googlet mig rundt, så ser det også ud til, at det faktisk er der, de er billigst. De har også mange varianter, der lyder vildt lækre. Pesonlige gad jeg virkelig godt prøve: Apple Pie, Chocolate Chip Cookie, Double Chocolate Chuck,  Peanut Butter Surpreme og Vanilla Almond Crunch. Desværre ser det ikke ud til, i hvertfald lige pt., at de har Cookies & Cream, som ligner Oreos og jeg derfor virkelig bare må prøve at sætte tænderne i!

Genrelt set så indeholder Quest Barsene 20 gram protein og 4 gram ikke-fiber kulhydrater og slet ingen sukkeralkoholer eller lign. OG smagen skulle være helt i top!





Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Følg mig på Instagram

Follow on Bloglovin

Søg i denne blog

Blog-arkiv

Populære indlæg