fredag den 20. maj 2016

Homemade Sugar Free Energy Drink

Hello Hunnies,

De af jer der følger mig ved det jo nok højst sandsynligt allerede - jeg er ikke fanatisk, men jeg lever en sund livsstil, hvor der også er plads til ekstra hygge og lækkerier selv i dagligdagen. Det betyder, at jeg gerne tilrettelægger min kost, så der er en god makrofordeling, trods at jeg lige har lyst til lidt chokolade eller lign. til eftermiddasgshyggen. Dertil forsøger jeg også gerne at undgå kunstige tilsætningsstoffer, raffineret sukker og 'farligt fedt'. Så jeg er egentligt på en konstant jagt efter spændende, lækre sundere alternativer til det usunde 'sukkerstas'. Og nu har jeg fundet en super lækker, nem og ikke mindst billig måde, hvorpå man selv kan lave sin egen energidrik på! De af jer, der følger mig på min instagram (@bedstitest), har nok allerede set, at jeg også er ret vild med vitaminvand og faktisk er dette det perfekte mix mellem både vitaminvand og energidrik. Jeg er fan!

Kan i huske, da jeg skrev omkring hjemmelavet sodavand uden alt det kunstige? Her fortalte jeg omkring min glæde af SodaStream og især FREE-varianterne, der hverken indeholder konserveringsmidler eller kunstige søde-, smags- eller farvestoffer, men til gengæld er fulde af dejlig smag! I indlægget tippede jeg også omkring en nyhed fra SodaStreams side af; Energy Watermix - til hjemmelavet energidrik med både koffein (15 mg/100 ml. færdig drik) og vitaminer. Jeg var vild af begejstring over at have læst omkring deres nyhed og selvfølgelig gik der heller ikke længe, før end jeg måtte prøve det af!

Jeg er rigtig glad for Energy varianten uden sukker, da den er det perfekte alternativ til de skønne energidrikke, både kæresten og jeg elsker at mæske os i. Den giver samme effekt af et energiboost og indeholder samtidig vitaminer - og smager intet mindre end fantastisk. Jeg føler absolut ikke, at jeg går på kompromis med smag - hverken fordi at SodaStream energidrik er 'hjemmelavet' eller fordi at den er sukkerfri. Der er stadig massere af smag og kraft og så giver det en dejlig mulighed for selv at variere; eks. form af mængden af bobler (hvor kæresten og jeg er ret forskellige) og om man vil tilføje lidt ekstra smag (eks. i form af lidt anden smagsvariant blandet i). Derudover er det jo også meget billigere i længden og så slipper man for at skulle slæbe panteflansker. Sidst men ikke mindst så er det da også bare sjovere og mere lækkert, når man lige selv kan lege brygger og fremtrylle en lækker og forfriskende energidrik på 0,5.


Aalborg Karneval står lige snart for døren og jeg har i hvertfald allerede lagt planer for at diske op med nogle lækre drinks lavet med bl.a. SodaStream Energy Sugar Free, frisk frugt og rom. Uha, jeg kan mærke, at det bliver godt! Men jeg tror da lige, at vi skal holde en lille smagsprøvning her i weekenden, så vi får helt styr på de forskellige festlige drinksopskrifter, som vi finder på særligt til lejligheden.

På billedet her ser i en lækker cocktail af SodaStream Energy Sugar Free, danskvand, lidt citronsaft og frosne hindbær - Mums! Perfekt som en let og lækker lille opkvikkende drik næsten uden kalorier (evt. som energiboost inden træningen) eller med et lille skat vodka som en frisk og sommerlig drink. Kun fantasien sætter grænser og energidrikken giver den lækreste base med utallige muligheder for at mixe andre lækre drikke eller man kan nyde den 'natural'. Nemt, hurtigt, lækkert og knap så usundt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Følg mig på Instagram

Follow on Bloglovin

Søg i denne blog

Blog-arkiv

Populære indlæg