lørdag den 21. maj 2016

Konkurrence: Karnevalskostumer til dig + en ven

Hello Hunnies,

I dag er der præcis en uge til, at Aalborg Karneval, eller nærmere præcist Stjerneparaden og festen i Kildeparken efterfølgende, løber af stablen og hvis man er her fra Aalborg, så ved man, at det virkelig er årets fest! Og faktisk har dette festfyrværkeri spredt sig udover danmarkskortet - jeg kender flere, der valfarter helt herop til det nordjyske for netop at deltage i karnevalet og jeg forstår hvorfor. Selv har jeg deltaget 3 gange tidligere og i år bliver det min fjerde gang. Jeg fortryder bare, at jeg ikke har været med mange flere gange og ser frem til at kunne tage med flere år endnu - for det er vitterligt noget af det sjoveste og vildeste, jeg har prøvet. Der findes ikke ord, som kan beskrive den helt særligt stemning af fest over alle grænser, glæde og samhørighed dekoreret i sjove, vilde og fantasifulde kostumer, hvor ca. 60.000 mennesker er sammen om at have den største fest midt under åben himmel - Det er helt fantatisk!


Fordi jeg selv er så henrykt over karnevalet og glæder mig som et lille barn, synes jeg også, at jeg vil draget noget karnevalsstemning med ind her på bloggen og derfor har jeg i samarbejde med Billig Billy stablet en fabelagtig give away (eller konkurrence om man vil) på benene i bedste karnevalsånd. Billig Billy er en super sjov forretning og lige noget for os, der elsker butikker med alt mellem himmel og jord til næsten ingen penge. Jeg har altid været vild med Billig Billy butikkerne og derfor er det også lidt ekstra nostalgisk, at de har valgt at ville lave dette samarbejde med mig og bloggen. Butikken forhandler en masse spændende sager, som kan være alt fra kostumer (til eks. karneval) og festartikler til krydderier, kæledyrsartikler, personlig pleje, husholdning, elektronik, sjove gaver osv. Hvis ikke man selv har været i en af deres butikker, så kan det absolut anbefales! Det er umuligt at gå derind uden at komme ud med en masse sager, man slet ikke vidste, at man manglede ;) Og så har de også en masse sjove små ting til 5, 10 og 20 kr. - hvis man nu eks. lige står og mangler en lille sjov gave.


Men som sagt så har de også en masse sjove kostumer, masker, parykker osv. og er derfor et must at slå vejen forbi her inden karnevalet - eller hvis man skal til en temafest, fastelavn eller lign. De har et kæmpe udvalg og så er priserne i den noget billigere ende sammenlignet med andre kostumebutikker, synes jeg bestemt. Derfor har jeg og en af pigerne fra min 'karnevalsgruppe' også planlagt, at vi skal forbi en af deres butikker her i Aalborg i dag. Nu må vi se, om vi ender med begge! De har nemlig både en super god en herinde i midtbyen og så en stor en ude ved storcenteret. Vi skal nemlig have fundet vores kostumer til karnevalet og selvom, at vi ikke er blevet helt enige om et tema i gruppen endnu, så har vi aftalt, at Mie og jeg tager forbi Billig Billy og finder nogle spændende forslag, som vi fremlægger for resten af gruppen og så skal vi have det købt og gjort klar. For karnevalet er jo lige om lidt - men ingen stress her. Det er så dejligt nemt, at vi kan få det hele i Billig Billy butikkerne; både kostumer, tilbehør og armbånd. Nemmere bliver det da ikke. I år har vi ikke den store tid til at kreere det helt vilde selv, da vi alle står med eksamenslæsning og -skrivning samt arbejde til langt over halsen, men vi har alligevel besluttet, at vi gerne vil have et fælles tema og at det ikke skal se for 'vi-har-bare-købt-en-pakkeløsning' ud og derfor vil vi forsøge at være lidt kreative og sammensætte noget, der godt nok er købt men som stadig er lidt fantasifuldt og kan skille sig lidt ud af mængden. Det er jeg sikker på, at vi godt kan!

I år er temaet for årets karneval: "Der var engang.." og selvom at jeg ikke plejer at være så god til temaerne, så synes jeg faktisk at dette års tema giver rigtig mange muligheder. Det vi pt. taler mest om er noget i eventyrstema (fordi de jo ofte starter med "Der var engang..") eller noget nostalgisk og ideer har vi ikke for lidt af, så nu skal vi bare have besluttet os for, hvad det præcist må blive. Billig Billy kom faktisk med et af de bedste forslag, synes jeg: Rasmus Klump og Pingo Pingvin fra børnetv, dengang vi var små. Hvem husker ikke de to? Det er sjovt med sådan nogle figurer, fordi man selv har elsket dem som små og fordi, at det er karakterer, som flere aldersgrupper genkender. Jeg kan i hvertfald huske, at selv min lillebror, der er 8 år yngre end mig også elskede at se Pingo, dengang han var en lille lyshåret purk. Og derfor er det også lige, hvad du kan vinde i denne give away!

Du kan vinde et Rasmus Klump kostume og et Pingo kostume - begge to! Så der både er til dig og til en ven/veninde. Det eneste du skal gøre er faktisk bare at:
- Smide et like afsted til Billig Billys facebookside (enten den i Aalborg C eller den i City Syd)
- Følge bloggen på Bloglovin'

Hvis du samtidig deltager på min instagramprofil @bedstitest, så er du sikret et lod mere i konkurrencen!

Hvis ikke du bliver den heldige vinder, eller bare vil være sikker på at få fat i de fine kostumer, så kan jeg fortælle, at Billig Billy forhandler dem til en pris af 395 kr. pr. stykket i butikkerne og ser ud til at være de eneste i Danmark, der har de to i voksenstørrelse.

Husk at angive dit navn og e-mail, så kan jeg kontakte dig, såfremt du bliver den heldige vinder. Jeg udtrækker vinderen nu på mandag, d. 23/05 og giver vinderen direkte besked, så vi kan få sendt kostumerne afsted til dig, så dig og din ven eller veninde kan være klar til karneval på lørdag!

Hvis ikke du skal deltage i karnevalet, så er du naturligvis også velkommen til at deltage. Det er ikke kun for karnevalister :) Du kan jo bruge kostumerne til som sagt temafester, fastelavn eller lign. Kun fantasien sætter grænser! Så tøv ikke med at deltage! Og hvis du allerede har købt dit kostume, så har du jo mulighed for at vinde kostumerne til et par af dine venner, som endnu ikke har sneglet sig færdige inden karnevalet - ligesom nogle af os andre ;) Alle er velkommen til at deltage!

Sidst men ikke mindst så håber jeg at se en masse af jer til et brag af en fest på lørdag! I er velkommen til at komme med ideer til udklædning, fortælle hvad du selv skal klædes ud som mv. :) !





Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Følg mig på Instagram

Follow on Bloglovin

Søg i denne blog

Blog-arkiv

Populære indlæg