mandag den 23. maj 2016

Sun Screen & Travel Sizes

Godaften Hunnies,

Mens jeg sidder her under et lunt tæppe, nyder en kop te og ser regnen piske ned uden for vinduet, så hygger jeg mig med at skrive indlæg her til bloggen. Hvor skørt det end lyder, så kan jeg virkelig glæde mig helt til at komme ned og sidde og åbne bloggen op. Nok mest af alt fordi, at i er så søde og tager så godt imod mine indlæg og så fordi jeg elsker at få lettet mit hjerte og fortælle jer om stort og småt. I dag skal jeg mødes med min 'karnevals-gruppe' og have de sidste ting på plads til lørdagens kæmpe brag af en fest - eller det vil sige det meste for mit vedkommende, fordi jeg ikke var med ved sidste møde og synes, at jeg mangler at få styr på en hel masse praktiske ting inden dagen. Men jeg er sikker på, at vi med lidt snak og hygge får styr på det på ingen tid! Og nårh ja, så skal jeg også have trænet senere ej at forglemme, men jeg har ikke helt styr på min træningsdate - hun ved ikke, om hendes knæ kan klare det eller ej og hvis ikke hun skal med til holdet, så kunne jeg godt overveje selv at tage noget frivægtstræning i stedet, da jeg ikke lige ved, hvor længe karnevals-mødet trækker ud.

De sidste par dage har ikke været vildt begivenhedsrige. Det har faktisk været en ganske stille weekend. Jeg har fået trænet og set et par veninder, været ude og spise med kæresten og brugt lidt tid i køkkenet på nye opskrifter. Egentligt skulle jeg have læst og skrevet på eksamensopgaven, nu hvor jeg tager på tur på onsdag. Men jeg har simpelthen ikke kunne samle mig om det. Det lyder som en dårlig undskyldning, men jeg har slet slet ikke kunne koncentrere mig om det og jeg har været helt drænet for energi på den front. Så jeg ser virkelig frem til venindeturen på onsdag. Det er virkelig lige, hvad jeg har brug for. Forhåbentligt kan det give mig et pusterum uden dårlig samvittighed over, at jeg ikke får læst og skrevet på opgaven, så jeg kan komme igang igen med fornyet energi og lyst.

Jeg glæder mig virkelig også. Selvom at det kun er et par overnatninger på hotel her i Dk, så er jeg sikker på, at det bare bliver super hyggeligt. Jeg har i dag været ude og handle en lille smule ind, som jeg vil have med til turen - som eks. små juicer til køreturen og en smule snoller (både af den sunde og den usunde slags) og nu tror jeg, at jeg er ved at have det hele. Faktisk overvejer jeg så småt allerede at begynde at pakke lidt i daf. Så kan jeg også bedre se, om ikke jeg har det hele - men det tror jeg nu. Jeg har lige skrevet til pigerne, at jeg sørger for at have en masse lækre sager i rejsestørrelser med samt solcreme, da vejrudsigten lover godt. Så sparer vi en masse plads og behøver samtidig ikke nøjes. Det er meget mere praktisk end at slæbe full-size produkter med, når nu det kun er for et par dage og man også godt lige vil have både træningssko og stilletter med - for hvem ved, hvad vi nu finder på!


De to første lære sager jeg vil fortælle jer lidt om er Piz Buin Protect & Cool samt Piz Buin Ultra Light Face Fluid, hvoraf det første produkt er en ny formulering og emballage, lanceret af Piz Buin dette forår og det andet produkt bare er en helt faktastisk ansigts-solcreme, som ingen burde være foruden. Jeg har allerede testet produkterne af, da vi jo har haft nogle fantastiske solskinsdage allerede, hvor det bestemt har krævet en masse solcreme! Her har jeg især knuselsket Ultra Light Face Fluid, fordi den er meget let i konsistensen og slet ikke fedter. Det gør den velegnet til både en dag på stranden eller til daglig rundt i byen. Den egner sig også fint under make-up og indeholder, udover en spf 15 eller 30, også e-vitamin og koster vejl. 130 kr. Det er den første ansigtssolcreme, jeg er stødt på, som faktisk holder, hvad den lover, når den siger, at den ikke fedter i ansigtet - så jeg er super tilfreds!

Protect & Cool har en sjov konsistens, som en mousse og føles rigtig dejlig, blid, let og kølende på huden, hvilket er super dejligt, da solcremer oftest kan føles tykke, svære at smøre ud og klistrede på den varme hud i sommersolen. Den indeholder bredspektrede solfiltre, med både UV-A og UV-B og så er formuleringen af sol-moussen både sved- og vandafvisende. Det absorberes let og giver samtidig fugt til huden, mens den beskytter mod solens skadeligestråler og forbrænding. Hertil vil jeg sige, at noget jeg særligt har lagt mærke til, er at den sjove konsistens er super let at smøre jævnt ud uden at der kommer, hvide streger eller plamager. Man mærker ikke, at man har den på, da den hverken fedter eller klæber og så giver den bare lige det ekstra dejlige fugt, som om man lige har taget lidt lækker og let lotion på. Priserne ligger vejl. på 150 kr. og 155 kr. for hhv. en spf 15 og en spf 30. Begge disse solcremer fra Piz Buin forhandles bl.a. i Matas. Jeg er meget positivt overrasket over begge produkter. Det er første gang, at jeg prøver nogle af Piz Buins produkter men bestemt ikke den sidste. Det er absolut en lækker kvalitet, som jeg længe har savnet at kende til.



Matas Solstriber er danskernes favorit og blev igen i 2015 den mest solgte solserie og jeg forstår godt hvorfor. Man får en rigtig fin kvalitet til en billig pris og så er udvalget på hele 24 forskellige produkter, alle med bredspektret UV-A og UV-N beskyttelse samt spf på 15 til 50. Herudover er produkterne svanemærkede og findes både som parfumerede og uparfumerede varianter, hvoraf de uparfumerede også bærer Den Blå Krans fra Astma-Allergi Danmark. Begge disse solprodukter fra Matas har jeg absolut heller intet ondt at sige om. De er både skånsomme for huden og lette at smøre ind. De indeholder hverken phthalater, farvestoffer eller parabener og beskytter samtidig effektivt mod solens skadelige stråler. Alle sollotions, -sprays og -olier fra Matas indeholder e-vitamin, som beskytter hudens naturlige barriere samt virker som antioxidant. Matas solserie har været den, jeg har tyet til i mange år i træk og det er ikke uden grund. Det er super fine produkter til gode priser, der holder, hvad de lover.  Intet negativt at sætte en finger på her. Men når det er sagt, så sniger de sig ikke helt op på samme plads, som mine nye favoritter fra Piz Buin - de er bare lige det ekstra luksus. Når det så er sagt, så kan jeg sagtens forestille mig, at vi ender med at mixe og tage både Piz Buin og Matas' egen solserie med på ferie samt til brug herhjemme.


Rejsestørrelser er bare altid en god idé, hvis du spørger mig. Jeg er stor fan af små og handy produkter, jeg lige kan smide i tasken til en weekendtur hos familien, en lille getaway med veninderne, en festival i sommeren osv. Ja, endda til karneval - hvor jeg er helt sikker på, at jeg ikke kommer til at kunne undvære en håndcreme, en deo og en hårlak - og så er det jo bare helt perfekt, at det hele kan være i tasken! Man sparer på vægten og pladsen og så kan man jo tillade sig ikke at skulle gå på kompromis, fordi man ikke kan have det hele med. Jeg er bare stor fan - så er det sagt! Matas har et stort sortiment af mange af de velkendte produkter i ministørrelser, der egner sig perfekt til formålet. Her ser du eks. deres Shower Foam, Deo Roll-on, Bodylotion, Bodyoil, Håndcreme, Shampoo, Balsam, Hårkur, Volumen Booster og Hair Spray, som alle er super lækre produkter, jeg allerede kender og elsker. De fleste af produkterne er fra Matas' meget populære Granatæbleserie, der indeholder plejende olier fra antioxidantrige granatæbler og dufter så dejligt.

Jeg er tit på farten og elsker derfor sådan nogle små sager som disse. Jeg er måske faktisk lidt afhængig, kan man godt sige. I alt fald tror jeg nok, at vi vil finde et helt lager, hvis vi prøver at kigge i mine hverdagstasker, rygsækken til studie og job, sportstasken, toilettasken og i skabene på badeværelset. Det er simpelthen bare super praktisk og nemt, at de ikke fylder alverden og så hader jeg at stå og mangle noget, der lige kan få mig til at føle mig det ekstra godt tilpas. Ja, nu når jeg har tænkt over det, så er der da no way, at jeg tager til karneval på lørdag uden deo, hårlak og håndcreme. Veninderne griner tit af mig, når jeg hiver det ene og det andet op af tasken, men ved at de også priser sig lykkelige for, at jeg altid har alt, vi lige står og mangler, hvis vi lige hurtigt skal 'piftes op' ;)





Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Følg mig på Instagram

Follow on Bloglovin

Søg i denne blog

Blog-arkiv

Populære indlæg