tirsdag den 31. oktober 2017

Jeg tester Möllers Tran - flydende fiskeolie

// Reklame //

Jeg har flere gange før omtalt her på bloggen, at jeg bl.a. tager fiskeolie/ omega3 som del af mine daglige kosttilskud. Gennem tiden har jeg prøvet et væld af forskellige slags tabletter, da jeg godt kan få kvalme af dem og så også bare for at prøve lidt forskelligt af. Min kæreste har dog altid tyet til den flydende slags og et har jeg bare aldrig turde kaste mig ud i - især når jeg nu virkelig ikke er meget for fiskesmagen og de sure 'torskeopstød', jeg kan få af tabletterne. Men har påstår hårdnakket, at jeg så netop skal prøve den flydende slags, da man slet ikke får sure opstød af dem. Så nu overgiver jeg mig og prøver lykken - dog med noget af en skepsis. Men han har jo faktisk ret! Jeg har nu prøvet lidt forskellige varianter af Möllers Tran og de smager jo ganske fint og jeg har ikke fået nogle 'torskeopstød' overhovedet.


Miljøvenlighed
De fleste ved nok, hvor vigtigt det er med D-vitamin (særligt her om vinteren har vi brug for et ekstra skud) og essentielle omega-3 fedtsyrer og begge dele indeholder Möllers Tran. De har siden 1854 været blandt de mest populære fiskeoliemærker her i Norden og deres olie er udvundet af fisk fanget i Norge #nordiskpower ;)  Olien er fremstillet af norsk torsk fra Lofoten og Vesterålen og gennemgår et grundigt kvalitetsprogram. Möllers Tran er 'Friends of The Sea' certificeret og efterlever kravene om en bæredygtig torskebestand og en miljøvenlig værdikæde.

Hvorfor skal vi tage fiskeolie?
Omega-3 fedtsyrene EPA og DHA, som Möllers Tran indeholder, har en gavnlig effekt for både hjerte, hjerne og syn og D-vitamin bidrager til at opretholde immunforsvarets normale funktion, vitamin A hjælper med at opretholde normalt syn samt bidrager til et normalt fungerende immunforsvar og vitamin E bidrager til at beskytte vores celler mod oxidativt stress.

Jeg har testet 3 forskellige slags, der alle lever op til min kærestes ros! 2 slags flydende tran og 1 slags kapsler. Jeg troede uden tvivl, at kapslerne ville være favoritten, men egentligt vil jeg sige, at de to flydende varianter er lige så gode. Det er kun én skefuld, man skal have om dagen og det er nemt og lige til at sluge. Hvis jeg skal vælge en favorit blandt de to flydende varianter, så må det blive den med citrussmag. Jeg er en sucker for ting med citrussmag og denne er ingen undtagelse.

Möllers Tran: Den originale sag med tilsat citrussmag smager dejlig frisk og citrussmagen camouflerer rigtig fint for 'torskesmagen'.

Möllers Tran med frugtsmag: Som citrussmagen carmouflerer den rigtig fint, men er lidt mere sødlig. Den er bestemt også godkendt!

Möllers Dobbel: Denne fiskeolie er i kapselform og er, som jeg plejer, med en daglig dosis på 2 kapsler. Her oplever jeg heller ingen 'torskeopstød', så jeg er meget positiv overfor brandet.

Jeg har fået et fint lille tip om, at man også sagtens kan blandt dagens skefuld i eks. en frugtsmoothie eller i en juice og det er hermed prøvet - og jeg kan kun sige: Jeps, det virker! Det er da nemt og fint. Så er smagen fuldstændig camoufleret og man slipper tilmed for at synke kapsler (hvilket jeg heller aldrig har været god til, trods jeg gør det hver dag).  Så nu hvor jeg snart skal begynde hver morgen med en daglig slow juice (mere om det i et senere indlæg), så skal der da klart en skefuld i.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Følg mig på Instagram

Follow on Bloglovin

Søg i denne blog

Blog-arkiv

Populære indlæg