torsdag den 19. juli 2018

How to: isoleret balletræning

Jeg vil bare lige tjekke ind og dele en rigtig fed video med jer, som jeg har fundet på youtube, da jeg søgte efter inspiration til nye øvelser til bentræningen - mere præcist til træning af glutes - butt, baller.. hvad end du kalder det. Bagpartiet er en rigtig skøn del at træne, og jeg er vild med mine legdays, hvor jeg får mulighed for at træne tung vægt på særligt balleøvelserne. Men det handler ikke kun om tung vægt, hvis man gerne vil forme og styrke sine muskler. Det handler om at have den rette teknik, som du måske har hørt før, og hvis du vil have maksimal effekt ud af din træning, så handler det også om at finde de øvelser, hvor du kan få god kontakt med den muskel, du ønsker at træne.


Denne video giver et godt indblik i, hvordan eks. squat er en rigtig god øvelse, men at der findes mange andre øvelser, der får endnu bedre kontakt til netop ballemusklerne. Da jeg så det, tænkte jeg bare med det samme: "Ja! That's what I'm talking about!". Jeg er rigtig glad for squats, don't get me wrong. Men hvis det er ballerne, jeg ønsker at sætte i fokus i min træning, så er squats faktisk ikke blandt mine favoritter, da jeg hellere vil bruge nogle af de øvelser, der isolerer ballemusklerne endnu mere. Her er hip trusters nok min favorit - og lur mig, om ikke jeg også har fortalt om det en gang eller to på bl.a. min insta. Det er faktisk også en af de øvelser, som Abby viser, og taler om, her i videoen samt giver inspiration til i flere varianter, som jeg absolut skal have prøvet af.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Følg mig på Instagram

Follow on Bloglovin

Søg i denne blog

Blog-arkiv

Populære indlæg