onsdag den 19. september 2018

10 ting jeg hader ved ferier sydpå


Inspireret af gårsdagens indlæg faldt valget i dag på lidt mere feriesnak. Bevares jeg elsker da at komme sydpå. Hvem gør ikke det? Men derfor tænkte jeg nu alligvel, at det kunne være lidt sjovt med et indlæg med de ting, jeg ikke er så vild med. Måske nogen kan relatere?

  1. Sand overalt efter en tur på stranden. Generelt er det også lidt svært på stranden. Man får så nemt sand på fingrene, så i ansigtet, i håret, mellem tæerne... You name it. Solcreme der klistre sandet godt fast, er ikke ligefrem med til at gøre det bedre.
  2. Nu vi er ved solcreme... Det fedter.. Shiny/ oily skin - hello.
  3. Og varmen gør det heller ikke nemmere at lægge en flot makeup - eller at holde ud at have makeup på. Det kan selvfølgelig også være dejlige at få en pause fra makeuppen, men.. jeg holder nu også af at gøre lidt ekstra ud af mig selv indimellem.
  4. ... Hvilket også er svært i ft. håret. Varmen gør bare, at det klasker lidt ekstra og at det er for varmt at have løst.
  5. Når det er så varmt, at man bare bliver træt og intet kan holde ud.
  6. Jeg kommer hurtigt til at savne ordentligt nærende mad. Selvfølgelig kan det lade sig gøre at finde, men jeg synes ofte, at jeg ender i situationer, hvor jeg må gå meget på kompromis med min kost. Og det er ikke fordi, at man ikke kan finde lækker mad. Men jeg har f. eks. svært ved at finde mig tilfreds uden skyr.
  7. Det er svært at få alenetid, og det kan være hårdt at være på 24/7. Personligt elsker jeg at være social, hvad enten det er med T, andet familie eller venner. Men jeg har også brug for indimellem at få lidt alenetid. Bare lidt engang imellem. Det kan bare være en time hist og her. Og det er svært, når man er afsted sammen.
  8. Jeg synes tit, at man sydpå kommer ud for at føle sig som en "turisttosse", folk forsøger at lokke flest muligt penge ud af. Der er naturligvis undtagelser, og jo mindre turistet det er, har jeg oplevet, at denne følelse har været mindre. Men jeg føler bare ofte, at den er der.. og jeg bryder mig ikke om det.
  9. Andre turister.. Måske jeg alligevel godt (lidt) forstår ovenstående punkt fra de lokales side af, når jeg ser på andre turister, der eks. går ucharmerende klædt i alt for lidt tøj allevegne. Hvem har eks. valgt, at det er ok at sidde i bar mave på en pæn restaurant i Spanien? Det ser man ikke i DK.
  10. Det der med lufthavne og flyveturen. Jeg er ikke flyskræk eller noget. Bare ikke fan af: af vente i køen til sikkerhedscheck for herefter at skulle skynde sig at pakke alt sammen igen og komme væk, ventetiden inden boarding, ventetiden mens boarding hvor man snegler sig gennem paskontrol, at komme ind til sin plads i flyet (alle står jo op samtidig og skal bruge oceaner af tid på at få deres kabinekuffert mast op på plads, at vente på at flyet kommer i luften mens man lytter til uforståeligt mumlen over anlægget... Og don't get me startet on selve flyveturen.

Okay.. Det her indlæg var alligvel noget sværere at skrive, end jeg lige troede. Jeg har hele tiden måtte slette mit forsøg på at vende de forskellige punkter til noget positivt.. Jeg duer bare ikke til at være sortseer! Men her er mit forsøg - hope you like it!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Følg mig på Instagram

Follow on Bloglovin

Søg i denne blog

Blog-arkiv

Populære indlæg