mandag den 5. maj 2014

Havregrynskugler i sundere form!

Sunde havregrynskugler eller dadelkugler - kært barn har mange navne, men de smager virkelig godt og er super hurtige og nemme at lave!


Jeg har ikke en rigtig opskrift - generelt set er jeg ikke så god til opskrifter, jeg blander egentligt bare, til jeg synes, at konsistensen, farven mv. er rigtig ;) Men overordnet set, så skal man bruge følgende:

  • Friske dadler (husk at fjerne sten!)
  • Havregryn
  • Usødet kakaopulver (jeg bruger en til bagning)
  • Lidt vand
  • Kokos
  • Nogle nødder og tørrede bær (hvis man synes)

Jeg lavede en portion med ca. 125 g. dadler, 45 g. havregryn, 4 spsk. kakaopulver og en lille smule vand til konsistensen er tyk men sammenhængende, når det hele blev most sammen. Dertil puttede jeg lidt hakkede hasselnødder samt tørrede tranebær i og sluttede af med at rulle i kokos. Det blev guf!

Ved indtastning i MyFitnessPal har jeg fundet frem til, at én kugle indeholder ca. 26 kalorier og heraf:
0,9 g. fedt,
3,9 g. kulhydrater og
0,5 g. protein.



Enjoy! :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Følg mig på Instagram

Follow on Bloglovin

Søg i denne blog

Blog-arkiv

Populære indlæg