onsdag den 22. januar 2020

At skabe lys i mørke tider

Det er et stykke tid siden, at jeg har opdateret herinde. Der har været fuld gang i den ude i den virkelige verden, og tid har der ikke været meget af. Ligesom den tid der har været, har været kærkommen at bruge på min dejlige familie, mine venner og på en smule afslapning i ny og næ.

Jeg drømmer mig langt væk disse dage. Væk til mere fri - juleferien var slet slet ikke nok for mig. Jeg drømmer mig til varmere himmelstrøg, lette sommerkjoler, brusende bølger, brune ben og en kølig brise i håret. Selvom kulden har lettet sit tætte tæppe en smule herhjemme i Dk de seneste par dage, og solen titter en smule frem, mens fugle kvidre stille, så er ikke ensbetydende med ferie. Det er dejligt og opløftende, men jeg kan godt mærke, at jeg har brug for mere.

Der er mange ting, der gør hverdagen svær lige nu og selvom, at jeg egentligt synes, at T og jeg er stærke samt positive og virkelig forsøger at få det bedste ud af vores situation - så er det ikke altid lige sjovt eller nemt. Vores tid hver for sig, travlhed på hvert vores job, mine smerter og behandling er svært at få til at gå op med en hverdag, hvor vi samtidig også gerne vil have tid, energi og overskud til at se vores familie og venner noget mere, nyde hinanden, prioritere vores træning og at forsøge at forfølge nogle drømme. Men vi hænger i, tror på at det hele nok skal gå og gør et ihærdigt forsøg på at hægte op i os selv og hinanden samt mindes om, at vi også skal huske at nyde processen. Vi kan godt have det godt, selvom vi står ved en skillevej, selvom der er ved at ske en masse ting, selvom det ikke altid er helt så lige til, selvom alt ikke går som håbet. Vi ved aldrig, hvad morgendagen bringer og nogle gange kan det faktisk være ok. Det vi kan gøre, er at være i det, vi er i lige nu og at nyde det gode i de øjeblik, vi skaber samt forsøge at skabe endnu flere af sådanne gode øjeblikke.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Følg mig på Instagram

Follow on Bloglovin

Søg i denne blog

Blog-arkiv

Populære indlæg