mandag den 13. august 2018

14 dages Challenge: Taknemlig

Hvis du følger med på min IG @carmadk så har du måske set den challenge, jeg var igang med for lidt tid siden. Den går simpelthen ud på, at man dagligt, i 14 dage, poster et billede af 3 ting (nedskrevet eller med foto), som man er taknemlig for. Det kan være alt mellem himmel og jord, og du bestemmer helt selv, hvad du vil fremhæve. Bare du gør det oprigtigt og gør det hver dag.


Mit formål med dette er at sprede noget positivitet, glæde og taknemlighed. Vi stopper alt for sjældent op og tænker over vores hverdag og de ting, der beriger den. Jeg er godt igang, og det har faktisk ikke været så svært. Men det er så livsbekræftende, dejligt og energigivende en øvelse, som jeg tror på, kan give den samme følelse for mange andre. Så hermed min opfordring: Hop med på vognen! Start op når du har lyst - men hvorfor ikke idag? Og inspirer gerne andre til også at prøve at få mere positivitet ind i deres hverdag. Ikke fordi de er triste, sørgelige mennesker - nej, det er noget for os allesammen! Om du i forvejen er en munter person men massere af livsglæde eller ej, så tror jeg på, at den her lille øvelse kun kan være en dejlig måde at reflektere omkring sin dag på.

Jeg laver gerne øvelsen ved sengtid eller om morgenen, når jeg står op og ser tilbage på den forgangene dag. Det er så dejligt bekræftende og formår at få mig til at fokusere på de positive ting ved min hverdag. Og det gør mig simpelthen lige det ekstra glad! Prøv selv.

Brug gerne hashtag #taknemlighverdag og tag @carmadk - lad os inspirere hinanden til at nyde hverdagens små og store øjeblikke endnu mere, til at fokusere mere på de dejlige ting ved her dag og til at udvise taknemlighed for livet som det er.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Følg mig på Instagram

Follow on Bloglovin

Søg i denne blog

Blog-arkiv

Populære indlæg