onsdag den 5. februar 2020

8 hurtige om mig og min træning


  1. Mine favorit dage er leg day! Det er de hårdeste, dem der giver mig den værste ømhed efterfølgende og det er jeg bare vild med. Just call me crazy.
  2. Min favoritøvelse lige for tiden er lunges på BOSU (den halve bold, hvor man sætter det forreste ben på bolden), da det er en god stabilitetsøvelse for bl.a. hoften, og er overraskende hårdt samt effektivt selv uden vægt.
  3. Jeg strækker altid ud efter en træning. Alle de berørte muskelgrupper får et stræk. Jeg er vil med at slutte af på den måde og få pulsen stille og roligt ned igen, mens mine muskler og led får et dejligt stræk.
  4. Lige pt. er det, jeg mindst gider opvarmning. Men sådan har det ikke altid været. Jeg har plejet at elske at give den gas med bl.a. løb. Men nu cykler jeg helst eller tager cross traineren.
  5. Jeg træner 90% af tiden lige efter job, hvor der er aller flest mennesker. Det er jeg knap så vild med. But that's the best time for me too.
  6. Jeg bruger altid træningshandsker. Det er vel en smagssag, men jeg oplever, at det gør mit greb bedre og støtter mine håndled.
  7. Jeg bruger gerne preworkout som startskud til nogle af mine træninger, hvis jeg ikke føler mig så oplagt. Det plejer at give et rigtig godt boost. But keep in mind, at din krop kan vænne sig til det og derved ikke får det fulde udbytte, hvis ikke du indimellem holder pause med det. Det er i hvertfald, hvad producenterne ofte anbefaler.
  8. At nuppe en proteinshake efter træning er jeg ikke for god til. Jeg har bare aldrig rigtig lært at synke proteinpulver, uanset hvilken smagsvariant og mærke, det er. Til gengæld er jeg glad for proteinbarer eller at bruge proteinpulver i opskrifter som eks. min lækre proteinfluffproteinpandekager eller proteinmuffins.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Følg mig på Instagram

Follow on Bloglovin

Søg i denne blog

Blog-arkiv

Populære indlæg